משרד התחבורה מקדם את יישום המלצות ועדת זליכה

פרסם כתב מינוי לצוות יישום הכולל נציגים מהאוצר, רשות המסים ורשות ההגבלים העסקיים ■ הצוות יגיש את המלצותיו עד תחילת מאי

משרד התחבורה פרסם היום (ג') את כתב המינוי של צוות יישום, שתפקידה למצוא דרכים מעשיות ליישם את המלצות ועדת זליכה להגברת התחרותיות בענף הרכב. בראש הצוות יעמוד עוזי יצחקי, סמBכ"ל בכיר במשרד התחבורה. אולם בניגוד לוועדת זליכה המקורית, שבה לקחו חלק אנשי משרד התחבורה ללא שיתוף-פעולה ממשרדי ממשלה אחרים, הוועדה הנוכחית כוללת נציגים בכירים מהאוצר והממונה על ההגבלים העסקיים.

בוועדה חברים שאול מרידור, סגן הממונה על התקציבים באוצר; ערן יעקב, סמכ"ל תכנון וכלכלה ברשות המסים; אבנר פלור, מנהל אגף רכב בכיר במשרד התחבורה; דפנה עין-דור, מנהלת אגף הכלכלה במשרד התחבורה וגיא בן-צור, סגן הכלכלן הראשי ברשות להגבלים עסקיים.

על-פי כתב המינוי, הצוות מתבקש לקדם את המלצות הוועדה הציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב, שאושרה עקרונית על-ידי משרד התחבורה, ו"לגבש תוכנית עבודה למכלול ההמלצות בתחומים השונים ובכלל זה להצביע על הדרכים והאמצעים לקידומן כמו גם קביעת הגורמים הרלוונטיים אשר באחריותם ובתחום סמכויותיהם הסדרת אותן המלצות". הצוות התבקש להגיש את המלצותיו עד תחילת חודש מאי.

בענף הרכב מעריכים כי הרכב הוועדה מעיד על כך, שהמלצות רבות הכלולות בדו"ח וועדת זליכה, ובעיקר אלו המתייחסות לייבוא האישי, לא יתקבלו כלשונן אלא ימותנו וישונו כדי לכלול אמצעי ביקורת וביטחון, שמטרתם להגן על הכנסות המדינה ממסים וממכס.