מיוחד: הסטארט-אפים הישראלים שהסתערו על SXSW

לא פחות מ-40 חברות ישראליות הגיעו לכנס האינטראקטיס הגדול בעולם ■ גם המנהל המקצועי של לידיי גאגא והבעלים של קבוצת הכדורסל בוסטון סלטיקס הגיעו ■ איתות לבאות?

במהומה הכללית הנעימה של מסיבות, פאנלים, תערוכות ורחובות צבעוניים, אפשר היה למצוא ב-SXSW גם את הקול הישראלי. אחרי הכול, מעצמת סטארט-אפים. היו כאן כ-40 חברות ישראליות, בהן Shaker, Deja, Pops - וגם Rounds וגרילה אפס, שתיים המצויות כיום בשלב הקריטי של סבב גיוס הון שני, לאחר שקיבלו השקעה בעיקר מרודיום של דניאל רקנאטי בסבב הראשון.

גרילה אפס היא חברה שרוכבת על הטרנד הירוק הלוהט של איכות הסביבה, באמצעות משחקי מדיה חברתית עם מסר חינוכי. המוטו של החברה - A Better World, One Game at a Time אומר למעשה כל מה שצריך להיאמר.

המשחק הבולט ביותר של גרילה אפס עונה לשם "טראש טייקון", ומשולב כיאה למשחקים מסוגו בעולם האינסופי של פייסבוק, אייפון ואייפד. רביב טרנר, מנכ"ל החברה ומייסד משותף, מסביר: "במשחק אתה מקבל עיר מפוצצת מזבל ומתחיל למחזר אשפה, לקבל נקודות ולהתקדם. מה שיפה כאן, שאתה יכול להתקדם הרבה יותר מהר במשחק באמצעות מיחזור אמיתי,בעולם האמיתי. חתמנו שת"פ עם תאגיד המזון האמריקני קראפט ועם תאגיד המיחזור טרה-סייקל, שלפיו שחקנים שממחזרים אצלם, מקבלים ניקוד גבוה למשחק. לאחרונה קיבלנו פנייה בעניין גם מוול מארט".

- איך אתה מסכם את SXSW?

"היה מצוין מבחינתו, קיבלנו חשיפה בבלוג של הניו-יורק טיימס, ב-Mashable וגם בטקראנץ'. אל גור ביקר בביתן שלנו ואמר שהחברה שלנו היא השראה בשבילו".

- השתתפתם בתחרות הסטארט-אפים בכנס, אחרי שנבחרתם בין 48 חברות מתוך 600 שהגישו מועמדות. לאיזה מקום הגעתם?

"מקום תשיעי, ושמונה הראשונות עלו לגמר. זה היה קצת מאכזב, אבל היה פיצוי: פגשנו במסיבה ב-SXSW את ליאונרדו דיקפריו, ירוק ידוע, שהבטיח לי אישית להיכנס לשחק בטראש טייקון".

Rounds היא סטארט-אפ הפועל בזירה הנצפפת של השילוב בין וידיאו צ'אט לאלמנטים של מדיה חברתית. המוצר של החברה מאפשר לשני משתמשים המנהלים ביניהם שיחת וידיאו להתחיל לשחק זה עם זה במשחקי רשת, לראות יחדיו סרטון וידיאו ולבצע יחד פעולות נוספות.

מלבד דניאל רקאנטי, מושקעים בחברה גם ורייזון ונצ'רס, טים דרייפר, ואנג'לים פרטיים בהם זאבי ברגמן ואורי שנער. "המטרה שלנו היא חוויה סינכרונית", אומר אורן לוי, סגן נשיא לפיתוח עסקי בחברה. "זה כולל אפקטים, אמוציות ובעיקר פאן".

- מה מפריע לפייסבוק לפתח מוצר מקביל ולייתר אתכם ברגע?

"אנחנו לא מוגבלים רק לפייסבוק, או רק לגוגל, אלא מעוניינים להיות אצל כולם ובכל הפלטפורמות. כרגע אנחנו עובדים על פתיחת הקוד של ראונדס למפתחי משחקים, ועל צ'אט שיאפשר שיחה רבת משתתפים, לא רק אחד על אחד".

ב-SXSW פקדו, בין השאר, את הדוכן הצנוע של ראונדס המנהל המקצועי של לידיי גאגא והבעלים של קבוצת הכדורסל בוסטון סלטיקס. אבק כוכבים חסר משמעות, או איתות לעתיד מבטיח? בקרוב (מאוד) נדע.