מתכוננים לפסטיבל מיפ: עשרות פורמטים ישראליים יוצגו ביריד

פסטיבל מיפ 2012 יתקיים בקאן בין 1 ל-4 באפריל ■ מנהל השיווק של הפסטיבל התארח במכון היצוא ובחן אפשרות לקיים את אחת מהתערוכות הבאות בסימן ישראל

תעשיית הטלוויזיה המקומית תציג עשרות פורמטים חדשים וותיקים בפסטיבל מיפ TV 2012, שיתקיים בקאן בעוד כשבועיים, בין 1 ל-4 באפריל. ל"גלובס" נודע כי מנהל השיווק של התערוכה, פול ברברסו, התארח בחודש שעבר במכון היצוא, במטרה לבחון את האפשרות לקיים את אחת מהתערוכות הבאות בסימן ישראל.

הפסטיבל מהווה מוקד משיכה לכ-12 אלף משתתפים ולכ-4,000 קנייני תוכן מ-100 מדינות. גם השנה יגיעו לפסטיבל עשרות אנשי שיווק ומכירות מעשרות חברות ישראליות, ובהן דורי מדיה, ארמוזה פורמטס, גיל הפקות וקשת.

יצוין כי בשונה מקשת אשר מקימה דוכן עצמאי, רשת וערוץ 10 מוכרים את מרכולתם באמצעות חברות הפקה.

מכון היצוא מקים אף הוא השנה ביתן לאומי בהשתתפות של כ-20 חברות, ובהן אולפני הרצליה, ענני תקשורת, אולפני אלרום, מטר הפקות, יואב גרוס, רותי דיסקין - הפצה דקומנטרית ועוד.

לדברי מירה גשל, מנהלת ענף קולנוע ולטלוויזיה במכון היצוא, "הביתן השנה הוגדל והוצב במקום יותר בולט מהשנה שעברה".

בשנים האחרונות זוכה תעשיית הטלוויזיה הישראלית להצלחה גדולה בפסטיבל, כאשר חלק ניכר מהפורמטים שנמכרים זוכים להצלחות בינלאומיות. כך למשל, מנתונים של מכון היצוא שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי סך יצוא ענף הקולנוע והסרטים עמד ב-2011 על כ-64 מיליון דולר.

"אנחנו מגיעים השנה בהרכב מורחב של 11 איש", מספר מפיץ הפורמטים אבי ארמוזה, "כבר סגרנו למעלה מ-300 פגישות שייערכו בימי היריד".

לדבריו, ארמוזה פורמטס יציגו השנה דברים חדשים, אבל גם ינצלו את "המומנטום שנוצר מהצלחות קודמות", כגון "לעוף על המיליון" שנמכרה כבר ל-7 מדינות ועד כה הופקו 500 פרקים שלה בעולם, ו"מחוברות" שנמכרה ל-10 מדינות.

בין הפורמטים החדשים שארמוזה מציע השנה - הדוקו ריאליטי של הוט וחברת ארצה - "יומני הספות" - שמצולם בימים אלה בחו"ל; דרמת המשטרה של ערוץ 10 - "אחת אפס אפס"; וכן שעשועון שפיתחה החברה שנקראת "אנחנו מאמינים בך".

על-פי ההערכות, ארמוזה ישקיעו כ-100 אלף אירו בפסטיבל בדוכן שיתפרס על פני כ-30 מ"ר.

"פסטיבל דו-כיווני"

גם לנדב פלטי, נשיא ומנכ"ל דורי מדיה גרופ, יש ציפיות גבוהות מהפסטיבל השנה: "מחזור המכירות שלנו ב-2011 היה למעלה מ-50 מיליון שקל, ואנחנו מצפים ל-65 מיליון שקל ב-2012", הוא אומר ל"גלובס". דורי מדיה גרופ תשלח לכנס 15 איש שיעסקו במכירות ובקנייה של פורמטים.

דורי מדיה תציג השנה פורמטים חדשים, בהם "ניו-יורק", שמופקת עבור yes בכיכובם של אושרי כהן ויובל שרף ומצולמת בניו-יורק; "Galis" - סדרה לבני-נוער המשודרת בערוץ הילדים בהוט; וכן הגירסה הארגנטינאית של "בטיפול". בנוסף תציג את הפורמט "משאבת הכסף" של רשת.

החברה תמשיך למכור פורמטים שכבר נמכרו בעבר, ובהם "החצויה" שנמכרה ליותר מ-80 מדינות בעולם. כמו כן תציע דורי מדיה את "עבודה ערבית" של קשת.

"בשונה משנים עברו, שבהן החברות הישראליות נסעו בעיקר כדי לראות מה קורה בעולם, בשנה-שנתיים האחרונות החלה להיווצר התעניינות גוברת בשוק הישראלי. מבחינתנו הפסטיבל הפך לדו-כיווני", אומרת ליאת פלדמן, מנהלת פיתוח תוכן בגיל הפקות, שתציע במיפ מספר פורמטים, ובהם "מתלהבת" עם מיה דגן ששודרה בערוץ 10.

קשת, שהקימה בפסטיבל מיפ האחרון דוכן משלה, שולחת השנה משלחת גדולה יותר שתכלול גם את אנשי אתר mako. לצד פורמטים שנמכרו בעבר כגון "נראה אותך", "בקרוב אהבה" ו"חטופים", תציע קשת שתי תוכניות חדשות - "בית-ספר למוסיקה" ו"שלוש". כמו כן תציע קשת פורמט ריאליטי חדש שנמצא בשלבי עריכה, "בת השכן", שבמסגרתו מתגייסות קהילות לעזרת זוג הורים למצוא חתן לבתם.

"אנו מצפים להמשיך את התנופה המצוינת שיש לטלוויזיה הישראלית בעולם", אומר רן תלם, סמנכ"ל התוכן של קשת.