התפוח ירוק מתמיד: "אפל תזנק בעוד 65% ל-960 דולר"

לאחר שענקית הטכנלוגיה לא מפסיקה לשבור שיאים חדשים מדי יום, והשלימה זינוק של יותר מ-40% ב-6 חודשים, האנליסטים החלו להיות שוריים מתמיד על מניית אפל ומעדכנים היום את מחירי היעד למניה ל-720-960 דולר

לאחר שעם פתיחת המסחר בוול סטריט זינקה ענקית הטכנלוגיה, אפל, לשיא חדש של 583 דולר למניה, אנליסטים מבנקי השקעות רבים החלו להעלות את מחירי היעד של מניית החברה, כאשר חלקם צופים מחיר יעד עצום של 960 דולר.

כך למשל, בנק ההשקעות מורגן סטנלי עדכן את מחיר היעד שלו למניית אפל למחיר של 720-750 דולר למניה, זאת לעומת מחיר היעד הקודם שהוא העניק לה ועמד על 515 דולר, מחיר שאותו היא חצתה כבר לפני מספר שבועות. מורגן סטנלי, נימק את החלטתו בטענה כי הוא מאמין כי רווחיה של החברה ייגדלו בשנה הקרובה כך שהיא נסחרת עדיין באפסייד .

במזכר ששלחה למשקיעים, כתבה אנליסטית הטכנלוגיה של מורגן סטנלי, קטי הוברי, כי לענקית הטכנלוגיה קיימים מספר מנועי צמיחה שיגדילו את הרווחים שלה בעתיד, הכוללים את טכנולגיית הטאבלט פורצת הדרך שאפל אימצה וטכנולוגיית ה-LTE שאותה היא שילבה בדגמים האחרונים של האייפון - עניין שסייע לה להגדיל את מחזורי המכירות של המכשיר הסלולרי היוקרתי. הוברי ציינה כי החברה הצליחה לחדור גם לשווקים המתעוררים והפכה מאוד פפולרית במדינות אלה.

אולם לפי הערכותיהם של אנליסטים נוספים במורגן סטנלי, קיים סיכוי טוב שאפל תגיע למחיר של 960 דולר - כלומר פרמיה של 65% על המחיר שבו היא נסחרת.במידה ותחזית זו תתממש, שווי השוק של אפל יזנק ל-1 טריליון דולר, לעומת שווי שוק של כ-500 מיליארד דולר כיום.

בחברת הפיננסים Canaccord לא נשארו חייבים וגם היא העלתה את מחיר היעד לאפל. האנליסטים של החברה העלו את מחיר היעד לרמה של 720 דולר - פרמיה של 24% על מחירה בשוק. "לפי מחקרי שוק שביצענו האייפד החדש צפוי לשבור שיאי מכירות חדשים ולהוביל את שוק הטאבלטים המתפתח", טוענים האנליסטים של החברה.

לאחר שהשלימה זינוק של 500% ב-5 שנים האחרונות, מתוכם יותר מ-40% בששת החודשים האחרונים, ניק ויינשטיין, מנהל חברת ייעוץ, קורא למשקיעים להפסיק לבכות ולדרוש מאפל לחלק דיבידנד, אלא פשוט לשתוק ולראות את ההשקעות שלהם צוברות תשואה.