צפו במהומה בכנסת: ח"כים לזועבי - "מחבלת, לכי לסוריה"

חנין זועבי תקפה את רה"מ בנאום במליאה וטענה כי מתנהל בישראל "שיח מיליטנטי וכוחני", ובתגובה התפרצו לעברה ח"כים בזעם ■ בן ארי צעק לעברה "מחבלת" וסולק מהמליאה

שוב מעוררת מהומה בכנסת: במהלך נאומה של חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) בשעות הצהריים, סולקו מהמליאה ח"כ מיכאל בן ארי ושרת החינוך לימור לבנת. זועבי מתחה ביקורת על מדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו והקימה עליה קול צעקה - שהוביל לסערה במליאה.

"חלוקת העושר והשתלבות הנשים בשוק העבודה מעמידה בספק את הסדר החברתי כולו, וגם את יחס המדינה לאזרחים שלה", אמרה זועבי ועוררה את המהומה. ח"כ בן ארי צעק לעברה "מחבלת", וח"כ אופיר אקוניס קרא לה "לכי לעזה".

"היא לא הייתה צריכה לדבר פה בכלל"

היו"ר התורן של הישיבה, ח"כ ראלב מג'אדלה, ביקש מח"כ בן ארי לעזוב את האולם אחרי שהעיר לו שלוש פעמים. ח"כ ציון פיניאן קרא לזועבי: "לכי לנאום בפרלמנט בסוריה". מג'אדלה פנה לזועבי בבקשה לסיים את דבריה משום שהזמן שהוקצב לה תם, אך זו המשיכה.

"נוח מאוד לראש הממשלה כשהאזרח מצביע ולא שם את סוגיית העוני בראש סדר העדיפויות", תקפה זועבי. "נוח לך, ראש הממשלה, שחשיבותו של השלום מתגמדת, ושבשיח מיליטנטי וכוחני קשה לראות את הקשר בין שלום לביטחון".

בין הצעקות שנמשכו במליאה בעקבות הדברים, נשמעו גם דבריה של שרת התרבות והספורט לימור לבנת. "היא לא הייתה צריכה לדבר פה בכלל", אמרה לבנת וגררה תגובת גינוי ממג'אדלה. בסופו של דבר ירדה זועבי מהדיון - וזה נמשך, לקראת "דיון ה-40 חתימות" שייערך בשלב מאוחר יותר הערב.