נתניהו מאיים על איראן: "אדאג לגורלנו כמו בגין ב-1981"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם אחר הצהריים במליאת הכנסת והתייחס בהרחבה לאיום האיראני ■ "יש לנו זכות וחובה להיות אחראים לגורלנו. ישראל אף פעם לא הפקירה את גורלה בידי אחרים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם אחר הצהריים במליאת הכנסת. הוא התייחס לאירועי הימים האחרונים בדרום ואמר כי למרות ההצלחה שרשמה מערכת "כיפת ברזל" - זו אינה מספקת מענה מלא לאיום הרקטות. "אין הגנה הרמטית וגם לא תהיה", הוא הבהיר. "השילוב של כושר התקפה ושל החוסן הלאומי הוא מנצח ואותו צריך לטפח".

על ביקורו האחרון בוושינגטון והדיונים עם הממשל האמריקני על האפשרות לתקוף את מתקני הגרעין של איראן אמר נתניהו: "יש לנו זכות וחובה להיות אחראים לגורלנו. ישראל אף פעם לא הפקירה את גורלה בידי אחרים, גם לא בידי הטובים שבידידיה. זו חובה שמוטלת עליי כראש ממשלת ישראל".

ראש הממשלה ערך השוואה בין ההכרעות שיידרש הוא עצמו לקבל לבין אלו שקיבל מנחם בגין ז"ל, כשהחליט לתקוף את הכור הגרעיני של עירק. "ב-1981, הובילה את בגין החובה להגן על מדינת ישראל למרות שהוא היה מודע היטב לביקורת הבינלאומית, כולל מצד ארצות הברית ידידתנו. הוא מילא את החובה שלו ופעל. עם הזמן התברר כי היחסים שלנו עם ארצות הברית לא רק שלא נפגעו, אלא רק התהדקו".

"שלום עם אבו מאזן יעצור את איראן? זו אשליה מסוכנת"

עם זאת, הבהיר נתניהו כי "אנו מעדיפים שאיראן תנטוש את תכנית הגרעין שלה בדרכי שלום. החובה שמוטלת עליי היא לשמור על היכולת העצמית של ישראל להגן על עצמה מול כל אתגר".

על הקיפאון במשא-ומתן המדיני אמר ראש הממשלה כי "יש הרבה סיבות להסכם עם הפלסטינים - כי אנחנו רוצים שלום ורגיעה וכי אני לא רוצה מדינה דו-לאומית. עם זאת, לחשוב שהסכם עם אבו מאזן יעצור את אירן וגרורותיה זו אשליה מסוכנת, ויש כאלה שמצטיינים באשליות", הוא עקץ במרומז את נציגי האגף השמאלי במליאה.

אחרי נתניהו, עלתה יו"ר האופוזיציה ציפי לבני אל דוכן הנואמים ותקפה בחריפות את הממשלה ואת העומד הראשה. "נתניהו ה'קוסם' של פעם הצליח להעלים את התקווה ולהפנט את העולם כשהוא מחזיק בידו את מטוטלת הגרעין האיראני", היא לגלגה על עיסוקו בתכנית האטום.

אחר כך הטיחה בו: "אתה תהיה חייב לדורות הבאים תשובה על מה שיקרה בגלל שקברת כל סיכוי להסכם מדיני. אני לא מדברת כאן בשם הפלסטינים ובשם אלה שהאידיאולוגיה שלהם זו השמירה על ארץ ישראל השלמה, או אלה שחושבים שצריך שלטון בכל מחיר. גם לא בשם אלה שחושבים רק על המחיר הפוליטי שלהם ולא על עתיד המדינה".

לבני מתחה ביקורת על נתניהו, שבנאומו טרם עלתה לדוכן גלגל את האחריות על ההסלמה הביטחונית בדרום לפתחם של חברי קדימה - כחברי הסיעה שקידמה את תכנית ההתנתקות והנסיגה מרצועת עזה. "אתה לא מקדם את התהליך המדיני ולא מקבל הכרעה אמיתית", היא אמרה. "יום אחד האפשרות הזאת לא תהיה, אולי כי יהיו כאן יותר מדי התנחלויות".

היא המשיכה והאשימה את ראש הממשלה: "האם אתה רוצה לשתול מחדש את גוש קטיף בעזה? אתה מדבר על ההתנחלויות כאילו שהן יביאו למדינת ישראל את השלום. אתה חושב שמגרון בגבעה החדשה תעשה זאת?".