בג"ץ דחה עתירה נגד ההסכם של הרכבת עם בומברדייה

העותרים, בהם דפני ליף ופרופ' יוסי יונה, טענו כי ההסכם בין הרכבת לבומברדייה "אינו אלא דרך להביא להפרטת הרכבת הכבדה" ■ עובדי הרכבת הקימו אוהלי מחאה

בג"ץ דחה היום (ד') עתירה מטעם ועד העובדים של רכבת ישראל למתן צו על-תנאי וצו ביניים נגד משרד התחבורה, רכבת ישראל, חברת בומברדייה ומשרד האוצר. אלה התבקשו על-ידי העותרים להסביר מדוע לא יחשפו את הסכם התחזוקה שנחתם בין רכבת ישראל לחברת בומברדייה, במסגרתו נרכשו 150 קרונות חדשים על-ידי הרכבת.

העותרים, ביניהם דפני ליף ופרופ' יוסי יונה, טענו כי הסכם העקרונות שנחתם בין הרכבת לחברת בומברדייה "אינו אלא דרך להביא להפרטת הרכבת הכבדה", וכי "נדרש למנוע קריעת השירות הרכבתי הארצי, לחברות-בת, לחברות חיצוניות למיניהן וכדומה".

בתוך כך, היום הקימו עובדי הרכבת אוהלי מחאה בתחנת רכבת חיפה מרכז-השמונה ובמתחם הרכבות בלוד. העובדים הקימו את אוהלי המחאה על רקע הסכסוך עם הנהלת הרכבת בנוגע לכניסתם של עובדי קבלן למוסכי החברה.

"אין לשר התחבורה שום רצון לשפר את רכבת ישראל, והוא מוכיח זאת במעשיו", נמסר מוועד העובדים. "במקום להביא לשיפור אמיתי, הוא החליט להפריט את הרכבת ולהכניס עובדי קבלן. הנהלת הרכבת משתפת איתו פעולה ומשמשת לו כחותמת המאשרת את המהלך הבזוי.

"הנהלת הרכבת פועלת בכל האמצעים כדי לגרור את ועד העובדים לנקוט במהלכים קיצוניים שיביאו לפגיעה בציבור, אולם ועד העובדים בשלב זה נוהג באיפוק ובאחריות כלפי הנוסעים. הצעדים הארגוניים בהם אנו נוקטים הינם מידתיים ומכוונים כלפי הנהלת הרכבת. אנו מקווים ששר התחבורה וההנהלה יתעשתו כדי למנוע פגיעה בציבור הנוסעים".