שר האוצר הגרמני יעמוד בראש ועידת שרי האוצר באירופה?

דיווח: שר האוצר הגרמני וולפגנג שובל מעוניין בתפקיד ראש ועידת שרי האוצר של האיחוד האירופי ■ שובל נהנתה מתמיכת קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, במהלך ■ צרפת מתנגדת

האם הדומיננטיות של גרמניה בכלכלה האירופאית תהנה מקפיצת מדרגה נוספת? לפי דיווחים עדכניים בסוכנויות הזרות, שר האוצר הגרמני, וולפגנג שובל, מעוניין להגיש את מועמדותו לתפקיד ראש ועידת שרי האוצר של האיחוד האירופי - מהפורומים הכלכליים החזקים ביבשת.

שובל מעוניין להחליף בתפקידו את זאן-קלוד יונקר, ראש הוועידה הנוכחי המכהן גם כראש ממשלת לוקסמבורג, המכהן בתפקיד מאז שנת 2005. שובל נהנה אף מתמיכתה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במהלך. על מועמדותו האפשרית של שובל לתפקיד דיווח ה"פיננשל טיימס" היום (ו').

במסגרת התפקיד, צפוי לעמוד שובל בראש ועידת שרי האוצר של 17 כלכלות גוש האירו, מהפורומים הכלכליים החזקים ביותר ביבשת - שהוביל, למשל, את ניסיון מינוף קרן החילוץ האירופאית לכטריליון דולר והשתתף בגיבוש האמנה הפיסקאלית החדשה של האיחוד האירופי, אשר אושרה בתחילת החודש.

מנגד, דיווחים נוספים מציינים כי למהלך המדובר מתנגד לא אחר מנשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, שחושש מאד כי מינויו של שר האוצר הגרמני לתפקיד יעניק לגרמניה "יותר מדי כוח".