הפדרל ריזרב מתקן את תוצאות מבחני הלחץ של סיטיגרופ

למרות התיקונים שבוצעו, הבנק עדיין לא עמד ביעדים שהציב הפדרל ריזרב ■ התיקון התייחס להפסד של הבנק מהלוואות ■ בסיטיגרופ טוענים שהם יציגו תוכנית מתוקנת לטיפול במצב

הפדרל ריזרב פרסם תיקונים לתוצאות מבחני הלחץ שערך ושתוצאותיו פורסמו לראשונה ביום שלישי האחרון. התיקון מתייחס בעיקר לתוצאות של סיטיגרופ אולם התיקון לא משפיע על תוצאות הלימות ההון של הבנק מה שבעצם אומר שלמרות התיקון הבנק עדיין לא עמד בדרישות הסף של הפד.

התיקון העיקרי הוא בתחום ההפסדים ממשכנתאות בעיכבון ראשון. במסגרת התיקון הפחית הפד את ההפסדים של הבנק מהמשכנתות הללו ב-400 מיליון דולר ל-8.9 מיליארד דולר, לעומתם העלה הפד את סכום ההפסדים מהלוואות אחרות בסכום זהה ל-4.8 מיליארד דולר.

מבחן האחרון של הפד התבצע בעזרת תרחיש המציג מצב כלכלי עגום במיוחד שבו הבנקים בארצות הברית צריכים להתמודד איתו. התרחיש כולל ממוצע אבטלה של 13% ברחבי העולם, קריסה של 50% במחירי המניות בבורסות העולם, צניחה של 21% במחיר הבתים והתכווצות משמעותית בכלכלות של המדינות הגדולות ביותר.

הפד דורש מכל מוסד פיננסי המחזיק בנכסים של 50 מיליארד דולר ויותר להציג תוכנית שתתן אינדקציה לגבי יכולתו של המוסד לעמוד בפני משבר כלכלי. אם הפד יאשר את התוכנית, יכול אותו מוסד לשלם דיבדנדים לבעלי המניות כמו גם לבצע רכישה חוזרת של מניות. המהלך הזה של הפד הינו חלק מתהליך הפקת הלקחים בעקבות משבר האשראי בשנת 2008.

סיטיגרופ היה אחד מבין 4 מוסדים פיננסים שנכשלו במבחן. הפד קבע שלפי התוכנית שהבק הציג, הוא יתקשה לעמוד במשבר הדומה למה שהוצע בתסריט של הפד. בסיטיגרופ אמרו בתגובה שהם מתכוונים להגיש תוכנית מתוקנת בהמשך השנה.