ביהמ"ש: תנובה תפצה ב-300 אלף שקל אלמנה של מפיץ

תנובה תשלם לאלמנה פיצויים בגין הפסקת קו החלוקה של בעלה המנוח באשדוד, אי-מתן הודעה מוקדמת מספקת ועוגמת-נפש שנגרמה מהתנהלותה

תנובה תשלם פיצויים בהיקף 300 אלף שקל לאלמנתו של אחד המפיצים בקו חלוקת מוצרי החלב של החברה באשדוד (הפצת מוצרי טנא נוגה), שהופסקה עבודתו ללא תשלום על 4.5 חודשי עבודה וכן בגין אי-מתן הודעה מוקדמת ועוגמת-נפש.

לפי פסק דין שניתן בשבוע שעבר בבית משפט השלום בתל-אביב, תנובה תשלם לאלמנה של אותו מפיץ את הפיצוי בסף 225 אלף שקל על חודשי העבודה ואי-מתן הודעה מוקדמת, וכן 25 אלף שקל פיצוי בגין עוגמת-הנפש שנגרמה מהתנהלות תנובה בעניין. לסך הפיצוי יתווספו 50 אלף שקל הוצאות ושכר-טרחת עורך דין, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית.

התביעה הוגשה במקור ב-2009, והאלמנה דרשה פיצוי של 950 אלף שקל מתנובה. התובעת היא אלמנה של מפיץ שרכש את הזכויות לקו החלוקה באשדוד ב-1994 בעבור 65 אלף שקל והפיץ מאז ועד פטירתו ב-2008 את מוצרי טנא נוגה. ב-1999 המנוח חתם רשמית עם תנובה על זכויות ההפצה. בסוף 1999 תנובה וטנא נוגה הפסיקו את השותפות בינהן.

גם לאחר שנפטר ב-2008, אלמנתו המשיכה את קו ההפצה באמצעות עוזרו של המנוח לעוד 3 חודשים, ואז תנובה הפסיקה לספק לה מוצרים. האלמנה פנתה לתנובה בדרישה לתמורה שמגיעה לה לדבריה על קו החלוקה וכן תבעה על עצם הפסקת הקו.

שופט בית משפט השלום, רחמים כהן, כתב בפסק הדין כי לאחר עיון בחומר הראיות הוא החליט כי התביעה צריכה להתקבל בחלקה - על תנובה החובה לפצות את התובעת על נטילת קו החלוקה וכן לפצות את העיזבון על נטילתה שלא כדין.

השופט כהן החליט כי האלמנה היתה זכאית להודעה מוקדמת של 6.5 חודשים, כשבפועל ניתנו לה בפועל 1.5 חודשים. השופט גם ציין כי לתנובה לא היתה כל טענה בדבר טיב ההפצה שלאחר פטירת המנוח, וכי לא ברור מה עומד מאחורי החלטתה שלא לאפשר לתובעת להפעיל את קו החלוקה. גם אם החליטה לבסוף שלא להמשיך - היה על תנובה לתת שהות מספקת להתארגנות מחדש.

את האלמנה ייצגו עו"ד אבנר מנוסביץ ועו"ד זוהר שם-טוב, ממשרד מנוסביץ ושות' עורכי דין ונוטריון (ת"א 167681-09).