אפל תחלק 45 מיליארד דולר כדיבידנדים ורכישת מניות

(עדכון) - התוכנית לרכישת המניות תתפרס על פני 3 שנים והיקפה יעמוד על 10 מיליארד ד' ■ לאפל 98 מיליארד דולר בקופת המזומנים - והיא תחלק כ-45 מיליארד דולר למשקיעים ב-3 השנים הקרובות ■ המניה נסקה 613% ב-3 שנים בעיקר הודות לאייפון ולאייפד

חברת אפל הודיעה היום (ב') מה היא מתכוונת לעשות עם 98 מיליארד הדולרים ששוכבים בקופתה: החברה תחלק דיבדנדים של 2.65 דולרים למניה ברבעון הרביעי הפיסקאלי (24.7 מיליארד דולר בסה"כ) וכן תשיק תוכנית ענק לרכישה חוזרת של מניותיה בהיקף של 10 מיליארד דולר, החל משנת הכספים 2013 (שמתחילה ב-30 בספטמבר 2012) ולמשך 3 שנים. המניה בהפסקת מסחר בוול סטריט, אולם בעקבות דיווחים מהבוקר על תוכניות אפל, היא עלתה בכ-2.3% במסחר המוקדם.

"השתמשנו בחלק מהמזומנים שלנו כדי לבצע השקעות ולהרחיב את מאמצי הפיתוח", אמר המנכ"ל טים קוק. "תראו את ההשלכות בעתיד". קוק ציין כי גם לאחר ביצוע ההשקעות הללו יש מספיק מזומנים בקופה של אפל כדי לחלק חלק מהם למשקיעים.

פיטר אופנהיימר, סמנכ"ל הכספים של אפל, ציין כי אפל תוציא 45 מיליארד דולר ב-3 השנים הקרובות על דיבידנדים שיחולקו, בשילוב עם תוכנית רכישת המניות העצמית. אופנהיימר הוסיף שהיקף הדיבדנדים שישולם בשנה הראשונה עומד על יותר מ-10 מיליארד דולר ואילו היקף הרכישה החוזרת של המניות בשנה הראשונה יעמוד על כ-4 מיליארד דולר.

אפל, שמניותיה זינקו ב-45% מתחילת השנה וב-613% מתחילת הראלי הגדול בשווקים ב-2009, חוותה צמיחה מואצת בשנים האחרונות בעקבות השקת האייפון והאייפד.

ברבעון הראשון של השנה הפיסקאלית 2012 שהסתיים בחודש דצמבר, רשמה החברה הכנסות של 16 מיליארד דולר. שאו וו, אנליסט בבית ההשקעות Stern Agee & Leach Inc מעריך שהחברה תרשום הכנסות של 75 מיליארד דולר בשנה הפיסקאלית הנוכחית.

החברה הוציאה אמש הודעה לפיה היא תקיים שיחת ועידה מיוחדת בשעה 15:00, על מנת "להודיע על תוצאות הדיונים שהתקיימו בחברה בנוגע למאזנים של החברה". אנליסטים בוול סטריט העריכו הבוקר שאפל תודיע על חלוקת דיבידנדים.