המורדים מתקרבים לאסד? כ-80 חיילים נהרגו בדמשק

סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת על חילופי אש כבדים בדמשק, בין צבא אסד לבין כוח של המורדים ■ על פי הדיווח, הצבא סגר שם רחובות שלמים וניתק את החשמל באופן יזום, במהלך מרדף אחר חמושים

המהומות בסוריה: רשת אל-ג'זירה מדווחת הבוקר (ב') מפי גורמי אופוזיציה כי לפחות 70 בני אדם נהרגו בקרבות קשים בדמשק בשעות האחרונות. לפי דיווחים אחרים נהרגו כ-80 חיילי צבא סוריה בקרבות. הלילה דווח על חילופי אש כבדים בדמשק בין המורדים הסורים ובין כוחותיו של אסד ברובע אל-מזה בעיר. כך מדווחים בגלי צה"ל.

על פי הדיווח סגר הצבא רחובות שלמים וניתק את החשמל באופן יזום במהלך מרדף אחר החמושים. רובע זה הוא אזור של שגרירויות ומטות מודיעין וכמו כן גם מקום מגוריהם של בכירים בצבא. מסיבה זו, מבחינת המשטר הסורי זהו מקום רגיש מאוד.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שלא מדובר במלחמה של צבא מול צבא ולכן דמשק לא עומדת ליפול בידי המורדים. בינתיים מתנהלת שם בעיקר מלחמת גרילה, כשלאסד יש צבא מאומן וחזק שמנהל את המרדף נגד כוחות מורדים בעלי מוטיבציה גבוהה אך גם מחוסרי כמות גדולה מספיק של כסף ותחמושת.

הלחימות בבירה החלו לאחר פיצוץ של מכונית באזור מגורים בעיר השנייה בגודלה בסוריה, חאלב, ביום ראשון. עדי ראייה מספרים שבזמן שמאות אנשים התאספו כדי להתאבל על המוות שנגרם מהפיצוץ, כוחות ביטחון היכו ועצרו יותר מ-200 אנשים.