צו עיקול של 3.5 מיליון שקל למסעדנית רינה פושקרנה ובעלה

בית המשפט הוציא את צו העיקול לבקשת בנק הפועלים, לו חייבים בני-הזוג כ-4.7 מיליון שקל ■ במקביל הגיש הבנק נגד בני-הזוג תביעה כספית על סכום זה

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הטיל באחרונה צו עיקול עד לסך 3.5 מיליון שקל, על נכסיה של המסעדנית רינה פושקרנה ובעלה, וינוד פושקרנה. זאת לבקשת בנק הפועלים, לו חייבים בני-הזוג כ-4.7 מיליון שקל. במקביל, הגיש הבנק נגד בני-הזוג תביעה כספית על סכום זה.

העיקול ניתן על בית המגורים של השניים בהרצליה-פיתוח ועל כספים בחשבונותיהם, למעט חשבון משכורת וחשבון עו"ש.

בכתב התביעה ובבקשה לעיקולים, שהוגשו באמצעות עו"ד דורית לוי טילר ועו"ד ליאור הר-צבי ממשרדה, טוען הבנק כי וינוד פושקרנה מחזיק ב-50% ממניות חברת "פרסקו תעשיות מזון", ואילו רינה רעייתו החזיקה בעבר ב-50% ממניות החברה והינה ערבה אישית לחובות ולהתחייבויות החברה כלפי הבנק.

"החברה נקלעה לקשיים כלכליים ותזרימיים, הפרה באופן מתמשך את התחייבויותיה ולא עמדה בפירעון חובותיה כלפי התובע, ובחשבונה החלו להצטבר יתרות חוב בלתי מאושרות, אשר חרף דרישות הבנק לא נפרעו על-ידה", נטען בתביעה שהוגשה.

עוד נטען כי לחברת פרסקו יש חובות כספיים גם כלפי בנק לאומי, ולאור האמור מינה בית המשפט לפני כחודש וחצי את עו"ד דורית לוי טילר לכונסת נכסים לחברה מטעם שני הבנקים. חובותיה של פרסקו לבנקים נאמדים בלמעלה מ-10 מיליון שקל.

לטענת בנק הפועלים, גם לאחר מתן צו הכינוס לא פרעו בני-הזוג פושקרנה את חובם, ולכן החליט הבנק לנקוט נגדם הליכים מיידיים לגביית החובות.