ההמלצות החמות: 7 מניות שהמיליארדרים אוהבים במיוחד

האתר Insider Monkey עקב בשנה האחרונה אחרי יותר מ-400 מנהלי קרנות גידור ואחרי המשקיעים הגדולים בעולם ואחר המניות האהובות עליהם ■ ברשימת המניות: אפל, מיקרוסופט, גוגל וולס פארגו

האתר הכלכלי הפופולרי Insider Monkey עקב בשנה האחרונה אחרי יותר מ-400 מנהלי קרנות גידור ואחרי המשקיעים הגדולים בעולם, כאשר מה שמשותף ליותר מ-50 ממנהלים ומשקיעים אלו הוא יתרת החשבון בבנק המצביעה על יתרה של יותר מ-1 מיליארד דולר. מעקב זה נועד למעשה למצוא את המניות האהובות ביותר עליהם, ולבדוק האם הבחירות שלהם אכן השתלמו. כמו כן המשקיעים הקטנים יותר יוכלו ללמוד מבחירות אלו או לחכות אותם ולהשקיע באותן מניות מבלי לשלם את העמלות הגבוהות למנהלי הגידור וההשקעות.

ברשימת המיליארדרים המפורסמים שאחריהם עקב האתר ניתן למצוא את וורן באפט, ג'ורג' סורוס, ג'ון פולסון, דיוויד אינהורן וריי דאליו - שנבחר לאחרונה למנהל קרן הגידור המוצלח ביותר לאחר שקרן הגידור שברשותו הייתה הרווחית ביותר ב-2011.

אפל - הפופלרית ביותר

ענקית הטכנולוגיה אפל , ששברה בשבועות החולפים שיאים חדשים כאשר מניית החברה השלימה זינוק של יותר 40% מאז תחילת השנה והגיעה למחיר שיא של יותר מ-600 דולר למניה, היא הפופולרית ביותר בקרב אותם משקיעים ומנהלי קרנות ויותר מחצי מהם מחזיקים פוזיציה גדולה במניה, ואף הגדילו את החזקותיהם במניה בתחילת השנה. ב-Insider Monkey מציינים כי הם מאוד שוריים על המניה ועל הסקטור הטכנלוגי בכלל, משום שלטענתם הוא נסחר מתחת לשווי הריאלי שלו. החברה היא בעלת שווי שוק עצום של 560 מיליארד דולר ונסחרת במכפיל רווח של 13.5 ובאתר מעריכים כי היא תגדיל את הרווח שלה ב-20% לשנה במשך ה-5 שנים הבאות ותזנק בקלות למחיר של מעל 800 דולר למניה.

גוגל - אכזבה אך עם אופק חיובי

ענקית האינטרנט גוגל היא המניה השניה החביבה ביותר על ידי מנהלי קרנות הגידור וההשקעות. אולם, עד כה, מתחילת השנה מניית החברה הציגה תוצאות מאכזבות שבאו לידי ביטוי בירידה של 3.2% מאז תחילת השנה. יחד עם זאת, אנליסטים רבים נשארים אופטימיים לגבי גוגל משום שהיא נסחרת במכפיל רווח של 17 וצופים כי הרווח השנתי שלה יגדל בשיעור שנתי של 25% בחמש השנים הבאות. באתר מעדיפים דווקא את גוגל על פני אפל משום שהיא חשופה פחות לתחרות מצד מתחרותיה המרכזיות. "זאת לא מניה שתניב למשקיעיה תשואה של 50% בשנה, אלא תרשום תשואות מתונות ובריאות יותר", אומרת מינה קרימנאסטי, העורכת הראשית של האתר.

אל-פאסו - נסחרת בדיסקאונט

אל-פאסו היא חברת אנרגיה המספקת גז טבעי וציוד מכאני משוכלל לפיתוח וייצור של מוצרי אנרגיה שונים. כמו כן, היא אחראית למערכת הצינורות החדישה להולכת הגז הטבעי בכל צפון אמריקה. קארל איקאן, אחד המשקיעים הגדולים בעולם, התפרסם בזכות ההשקעה העצומה שביצע בחברה כאשר רכש ב-2011 יותר מ-1 מיליארד דולר ממניות החברה, לפני שזו הודיעה על מיזוג עם חברת קינדר מורגן, עניין שהזניק את המניה ביותר מ-40% בשנה. עד סוף 2011 הסתכמו השקעותיו של איקאן בחברה ב-1.9 מיליארד דולר. האנליסטים של האתר שוריים על מניית אל-פאסו ומציינים כי מתחילת השנה היא הניבה למשקיעים שלה תשואה של כ-10%.

ניוז-קורפ - בגלל שכולם זורקים

ענקית התקשורת ניוז-קורפ , בבעלותו של המיליארדר רופרט מרדוק, עלתה לכותרות לפני מספר חודשים בעיקר בשל הסקנדל שבו היה מעורב אחד מהצהובנים הבריטים הגדולים (ניוז אוף דה וורלד), שבעקבותיו החליט מרדוק לסגור אותו. עם חשיפת הסקנדל משקיעים רבים החלו פשוט "לזרוק" את מניות החברה והיא צנחה ביותר מ-20%. מנהלי ההשקעות וקרנות הגידור שהריחו את ההזדמנות הגדולה החלו לפתוח פוזיציה שורית גדולה על המניה. כך למשל, פול סינגר רכש יותר מ-500 מיליון דולר ממניות החברה. בנוסף, כ-17 מתוך 30 אנליסטים בכירים העניקו לה המלצת "קניה".

מדקו הלס - תשואות גבוהות ומשחק ארביטראז'

מדקו הלס היא חברה העוסקת בפיתוח של מוצרים רפואיים משתתפת גם ב"משחק הארביטראז'" משום שנחסרת גם בבורסת גרמניה. מדקו העניקה למשקיעיה מתחילת השנה תשואה של יותר מ-25%. דיוויד שואו, אחד מהמשקיעים הגדולים הגדיל את החזקותיו בחברה בשנה החולפת ביותר מ-300 מיליארד דולר.

מיקרוסופט - מנועי צמיחה גדולים

מיקרוסופט אמורה להשיק באוקטובר השנה את מנוע הצמיחה המרכזי שלה - תוכנת ההפעלה ווינדוס 8, כאשר מתוך 30 אנליסטים כ-23 אנליסטים העניקו לה המלצת "קנייה" ומחיר יעד המשקף פרמיה של יותר מ-30% על המחיר בו נסחרת בשוק. בשנה החולפת החברה העניקה למשקיעיה תשאוה של 38%.

וולס פארגו - היכתה את המדד

ענקית הבנקאות האמריקנית וולס פארגו היכתה את מדד ה-S&P 500 כאשר עלתה מאז תחילת השנה ב-23.4%, כ-10% יותר מאשר המדד. בנוסף, לוורן באפט יש את ההחזקה הגדולה ביותר במנית החברה. מתחילת השנה יותר מ-10 מיליארדרים הגדילו את החזקותיהם במניית החברה.