עיזבון יולי עופר נגד אסתר עופר: מבקש למכור את ביתה

‎גרושתו של שריה עופר, המתגוררת בווילה בבית ינאי ששוויה מוערך בכ-15 מיליון שקל, מנהלת מאבק נגד הוצאתה מהבית בשל חובות לדיסקונט ■ כעת מתברר כי עיזבון יולי עופר, שהבית משועבד לטובתו, תומך בהוצאתה מהבית ובמימוש הנכס

התפתחות בפרשת ביתם של אסתר ושריה עופר, אחיינם של יולי וסמי עופר ז"ל: העיזבון של יולי עופר ז"ל מבקש לממש בעצמו את ביתם של אסתר ושריה עופר.

אתמול (ג') חשף "גלובס" כי אסתר עופר, גרושתו של שריה עופר, מנהלת מאבק משפטי עיקש נגד הוצאתה והוצאת 3 ילדיה הבגירים מהווילה בה הם מתגוררים במושב היוקרתי בית-ינאי, עקב חובות בני-הזוג לשעבר לבנק דיסקונט ולנושים נוספים.

עוד פורסם כי טענתה המרכזית של עופר נגד הוצאתה מהבית היא כי הבית משועבד לטובתו של עיזבון יולי עופר, התומך ברצונה של אסתר עופר שלא לצאת מהבית.

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, שאישרה לפני כחודש את מימוש הבית, ציינה כי עיזבונו של יולי עופר אינו ממהר להשליך את קרובי משפחתו מביתם עקב הקרבה המשפחתית, אך ציינה גם כי עמדתו "משרתת גם תכלית אחרת - אלטרואיסטית פחות וכספית יותר". לדבריה, נוכח מירוץ הריבית הנמשך, עיזבון יולי עופר כנושה מובטח מרוויח מכך שמימוש הבית מתעכב.

היום (ד') נודע ל"גלובס" כי עמדתו של עיזבון יולי עופר, המיוצג בידי עורכי הדין צבי אפרת ואלי כהן ממשרד גורניצקי ושות', השתנתה באחרונה, וכי כעת הוא מבקש לממש את הבית בעצמו ובכך, למעשה, תומך בהוצאת קרובי המשפחה, אסתר עופר וילדיה, מבית מגוריהם.

הפרטים החדשים מתבררים מהתגובה שהגישו אתמול עו"ד ארז חבר, ממשרד עורכי הדין עמית, פולק, מטלון, הנאמן לנכסיה של אסתר עופר שבכינוס, ועו"ד דוד גולן, הנאמן לנכסי שריה עופר, שנמצא בפשיטת-רגל. זאת, במענה לבקשה שהגישה אסתר עופר לשופטת אלשיך כי תעכב את ביצוע החלטתה לממש את הבית, עד להחלטת בית המשפט העליון בערעור שהגישה על החלטה זו.

נושה מובטח

בתגובתם מבקשים הנאמנים מהשופטת אלשיך כי תדחה לאלתר את בקשת עיכוב הביצוע ותאפשר לממש את הבית לאלתר. לדבריהם, עיזבון יולי עופר הודיע באחרונה כי הוא חפץ במימוש הבית בעצמו, ולכן, טוענים הנאמנים, "אין רלוונטיות לטענות אסתר עופר בבקשתה".

הנאמנים מציינים כי "בקשת עיכוב הביצוע מטשטשת את העובדה החשובה והעיקרית ביותר, שדי בה לדחותה לאלתר: על הנכס רובץ שיעבוד לטובת נושה מובטח (עיזבון יולי עופר - ח' מ'). נושה מובטח זה מתנגד לבקשת הנאמנים לממש את הנכס והודיע כי הוא חפץ לממש את הנכס בעצמו".

עוד כתבו הנאמנים בתגובתם כי בקשת אסתר עופר אינה מצדיקה את עיכוב הביצוע של מכירת הבית, מכיוון שהיא "מתגוררת בנחלה עצומה באחד היישובים היוקרתיים בארץ, ששוויה מוערך ב-15 מיליון שקל. אין לה ילדים קטינים הסמוכים על שולחנה, ואין כל מניעה לתת לה דיור חלוף ומכובד דיו מבלי שיעוכב מימוש הנכס המשותף לה ולגרוש שלה - שריה עופר".