ברק חתם על הזמנת הצוללת השישית: תעלה כ-400 מ' א'

תהיה האמל"ח היקר ביותר של צה"ל ■ תימסר לחיל הים עד 2018

שר הביטחון, אהוד ברק חתם היום (ד') בצהריים על החוזה לרכישת הצוללת השישית שתשמש את חיל הים הישראלי. טקס החתימה התקיים בבית שגריר ישראל בברלין והשתתפו בו מנכ"ל משרד הביטחון, אודי שני, ראשי מינהלת הרכש של משרד הביטחון שליוו במהלך השנה האחרונה את המגעים שהובילו לחתימה על העסקה ובכירים במשרד ההגנה הגרמני.

הצוללת, מסוג דולפין משופר, תיוצר בגרמניה והיא תמסר לחיל הים הישראלי עד שנת 2018. כשתימסר, היא עתידה להיות אחת הצוללות המתקדמות בעולם ולהיות כלי הנשק היקר ביותר של צה"ל, שעלותו כ-400 מיליון אירו. שליש מעלותה - במימון גרמני. גורמים ביטחוניים אמרו היום כי עלות הצוללת החדשה תהיה גבוהה פי כמה וכמה מעלות של מטוס חמקן אחד מסוג F-35. טייסת ראשונה של חמקנים תיקלט בחיל האוויר הישראלי בשנים הבאות.

צי הצוללות של ישראל מונה כיום שלוש בלבד והן נחשבות לזרוע האסטרטגית של חיל הים. הצוללות הרביעית והחמישית שיגיעו לישראל בשנים הקרובות, כבר נמצאות בשלבי עבודה מתקדמים במספנות בגרמניה. הרביעית תימסר לחיל הים במחצית שנת 2013 וחמישית במחצית השנייה של 2014.

שר הביטחון, ברק נאם במסגרת הטקס היום בברלין ואמר "הצוללת השישי תהיה מכפיל כח ליכולות ולעצמתו של צה"ל ומדינת ישראל אל מול האתגרים ההולכים והמתעצמים. ההסכם מבטא את עומק היחסים עם גרמניה ואת מחויבותה של ממשלת גרמניה לביטחונה של מדינת ישראל. חיל הים עובר בשנים האחרונות שינויים אסטרטגיים שמציבים אותו בחוד החנית של המערכה על ביטחונה של המדינה וכזרועו הארוכה של צה"ל".

שר הביטחון ופמלייתו עתידים לשוב לארץ מחר.