דיווח: המחבל מטולוז ביקר בעבר בישראל כדי לתכנן פיגועים

העיתון הצרפתי "לה מונד" חושף היום כי הרוצח מטולוז, מוחמד מראח, ביקר בעבר גם בישראל ובמדינות נוספות במזרח התיכון במטרה לתכנן פיגועים ■ ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "אנו בודקים את המידע"

ככל שחולפות השעות מאז תום המצור על ביתו של הרוצח מטולוז, שהסתיים במותו של האיש שרצח שבעה בני אדם כולל ארבעה יהודים בבית הספר "אוצר התורה", מתגלים פרטים חדשים על פעילותו של המחבל.

על פי דיווח היום בעיתון הצרפתי "לה מונד", קצין אמריקני בכיר באפגניסטן חשף פרטים חדשים אודות תקופת מאסרו של מראח בקנדהאר, לאחר שנחשד בהנחת מטעני חבלה לכוחות ארה"ב וצרפת שפעלו שם. מראח אף נשלח לכלא בקנדהאר, אולם נמלט משם יחד עם מאות אסירי טליבאן בתום פריצה לכלא של אנשי אל-קעידה.

הקצין האמריקני סיפר כי דרכונו של המחבל מוחמד מראח הכיל מספר חותמות שחשפו את ביקוריו במספר מדינות. בין היתר נחשף כי הוא ביקר בישראל, ולאחר מכן בסוריה, עירק וירדן. בדרכונו של מראח הופיעו חותמות כניסה ויציאה מנמל התעופה בן-גוריון, בתקופה שלפני שנת 2010, כך דווח.

בדיווח לא נמסרו פרטים נוספים אודות מטרת ביקורו של מראח בישראל, אך אותו מקור אמר ל"לה מונד" כי לא מן הנמנע שלאור קשריו של המחבל לפעילי אל-קעידה, הוא אף ביקר או ניסה לבקר ביהודה ושומרון. עוד לא ברור, כך על פי הדיווח, אם מטרת ביקורו בארץ הייתה איסוף מודיעין לפיגועים.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "אנו בודקים את המידע".