מבחן ה-13,000

התמיכה לדאו ג'ונס ברמה זו מחזיקה את השוק פסיכולוגית, מהן המניות ששווה לעקוב אחריהן

ת"א- 25 נסחר בשבוע שעבר בין הגבולות שציינתי כאן בסקירה האחרונה: 1,100 - 1,124. בכך הוא אישר את חשיבותם כרמות תמיכה - התנגדות ואת המשמעות שתהיה לפריצה של אחד מהם.

אני עדיין מעריך שהסבירות נוטה לכיוון של פריצת רמת ה-1,124 כלפי מעלה ולהתחלה של גל עולה. פריצה כזו אמורה להימשך לכדי גל עולה משמעותי.

המהלך מעל 1,110 מחזק את הסיכוי לעליה ותמיכה מעל הרמה הזו חשובה מנקודת מבט שורית. מהלך מתחת ל-1,100 יחשב סימן דובי כך שאנחנו די צפופים מבחינת תחום הדשדוש לתחילת השבוע.

אני מעריך כאמור שהפריצה תהיה למעלה אבל מי שרוצה יכול ללכת דווקא על הנקודה של גבול הכרעה צר, לקנות אוכף ולסגור צד אחד שלו אחרי הפריצה.

הפוגה במגמת העליה קבלנו בוול סטריט. הדבר נובע מהגעת ה-S&P 500 לאזור ההתנגדות 1,420 (פחות או יותר), ממהלך העליה החד שקדם להגעה הזו ומהנטיה של השווקים לרדת במחצית השניה של חודש מרץ.

הלחץ כלפי מטה אמור להימשך גם השבוע כאשר הימים הדוביים במיוחד אמורים להיות חמישי ושישי. אנחנו למשל יצאנו ב-70% מהחשיפה למניות בתיק קניון המניות. 70% ולא 100% משתי סיבות:

  1. אני מעריך שמגמת העליה ארוכת הטווח תימשך ולא ממהר ללכת נגדה ב-100%.
  2. התמיכה לדאו ג'ונס ב-13,000 מחזיקה את השוק ברמה הפסיכולוגית. ראינו את זה ביום חמישי וביום שישי. בשביל שנראה ירידה חדה יותר בוול סטריט הדאו צריך לרדת מתחת ל-13,000.

מניות למעקב

כדאי לשים לב גם למניות שניתן להגדירן חביבות הקהל. AAPL (מה קרה שם ביום שישי?), NKE (שפרסמה דו"ח טוב ובכ"ז ירדה), SBUX ואחרות. מניות אלו והסקטור אליו הן שיכות, סקטור הצרכנות המחזורית, מסמנות את גל האופטימיות הנוכחי מנקודת המבט ארוכת הטווח שלו (הפיננסים בטווח הקצר). ירידה של מניות אלו ודומות להן תהיה סימן לשינוי סנטימנט בשוק. בכל מקרה, גם אם יהיו ירידות שערים בוול סטריט, אני מעריך שהן יהיו לטווח קצר. כן תידרש התאמה של הסקטורים והמניות לגל העולה החדש.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.