בית"ר במצוקה? הכסף על עסקת טוטו תמוז עדיין לא עבר

הקבוצה ממתינה למיליון שקל מהעסקה במסגרתה אמורה היתה הכח ר"ג לשלם על 20% מכרטיסו של החלוץ; בינתיים, קורנפיין מעכב משכורות לשחקנים

כשאיציק קורנפיין דיבר בסוף השבוע בכלי התקשורת על הבעיות הכלכליות של בית"ר ירושלים, הוא ציין שהקבוצה "צפויה לסיים את העונה בגרעון תפעולי של כ-2 מיליון שקלים". ביחד עם העונה שעברה, ציין קורנפיין, יעמוד הגרעון התפעולי על 6 מיליון שקלים, מה שמאוד יקשה על הקבוצה לפתוח את העונה הבאה. מה שקורנפיין לא ציין הוא פרט אחד שהיה יכול להוציא את בית"ר מהמצב שאליו נקלעה: עסקת טוטו תמוז, שהכסף תמורתו משום מה עדין לא שולם במלואו.

כזכור, בעונה שעברה רכשה הפועל ת"א מבית"ר 80% מכרטיסו של טוטו תמוז. במסגרת העסקה, סיכם גל יוסף הבעלים של הכח ר"ג כי קבוצתו תרכוש בקיץ 20% מכרטיסו של תמוז בתמורה ל-1.6 מיליון שקלים. נכון להיום, יותר מחצי שנה אחרי שנחתמה העסקה, העבירה הכח של גל יוסף רק 600 אלף שקלים לחשבון של בית"ר. לבקרה התקציבית הגיעו דיווחים על כך שאנשי הכספים של בית"ר נמנעים מלדרוש את הכסף מגל יוסף, למרות שהקבוצה כבר הגיעה למצב שהיא מפגרת בעשרה ימים בתשלום משכורות חודש פברואר.

ערב המשחק החשוב של בית"ר נגד מכבי פתח תקווה (ראשון, 19:30), אמר יו"ר בית"ר ירושלים איציק קורנפיין ל"גלובס", כי "יש בינתיים עיכוב עם הכסף שאמור להגיע מהכח רמת גן, אבל אנחנו מאמינים שהכל יהיה בסדר. לגבי המשכורות, אכן היה עיכוב של כעשרה ימים, אבל הוא נבע גם מזה שהיה עיכוב בכספים שהיינו צריכים לקבל מההתאחדות לכדורגל וגם כספים שהיינו צריכים לקבל מספונסרים. אני מאמין שכבר היום השחקנים יקבלו את המשכורות".