פוטרה מאסותא לאחר שנחשדה בגניבה - ותפוצה ב-40 אלף שקל

ביה"ד: "ממסכת הראיות שהובאה בפנינו עולה כי צודקת התובעת בטענתה כי עובדת אחרת היא זו שביצעה את חיובי היתר של לקוחות אסותא מתחנת המחשב שלה"

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב חייב באחרונה את בית-החולים אסותא לשלם פיצוי בסך 40 אלף שקל בגין עוגמת-נפש שגרם למזכירה רפואית, לאחר שפיטר אותה מעבודתה והאשים אותה בגניבה, למרות שמזכירה אחרת הודתה במעשה.

כן חויב אסותא לשלם למזכירה הרפואית, רעות קטאר, פיצויי פיטורים בסך כ-10,000 שקל, פיצויי הלנת פיצויי פיטורים בסך 10,000 שקל ודמי הודעה מוקדמת בסך כ-4,000 שקל.

"ממסכת הראיות שהובאה בפנינו עולה בבירור כי צודקת התובעת בטענתה כי עובדת אחרת היא זו שביצעה את חיובי היתר של לקוחות אסותא מתחנת המחשב של התובעת, ושלשלה את הכספים לכיסה", פסק השופט דורי ספיבק.

לצד הסעדים הכספיים שפסק, ולאור הפגיעה בשם הטוב שנגרמה לקטאר כתוצאה מההאשמות ומהפיטורים, הורה השופט על פרסום פסק הדין בקרב העובדים שעבדו עם קטאר, ובנוסף לכל עובדי אסותא שהיו מעורבים בהליך פיטוריה.

קטאר עבדה למעלה משנתיים וחצי כמזכירה רפואית בבית-החולים אסותא. בתחילה עבדה בבית-החולים בפתח-תקווה, ובמהלך יוני 2009, בצוותא עם יתר העובדים, עברה לעבוד בבית-החולים אסותא החדש בשכונת רמת-החי"ל בתל-אביב.

זמן קצר לאחר מכן זומנה קטאר לחקירה אצל קצין הביטחון של אסותא, יוסי אליצור, לאחר שהתגלה כי דרך עמדת המחשב שלה בוצעו גניבות באמצעות כרטיסי אשראי של לקוחות.

בסיכום החקירה כתב קצין הביטחון כי מהנתונים עולה כי קטאר הייתה קשורה בחיובים מיותרים של לקוחות אסותא. כן ציין קצין הביטחון כי קטאר סירבה להיבדק בפוליגרף להוכחת טענתה כי לא היה לה קשר למעשי המעילה.

בהמשך, ולאור דוח קצין הביטחון, הורתה מנהלת משאבי האנוש של אסותא, אתי ימין, על פיטוריה של קטאר תוך שלילת פיצויי פיטורים, בין היתר עקב העובדה שהיא נטשה את עמדת המחשוב שבאחריותה ואיפשרה לבצע דרכה פעולות בלתי חוקיות.

באמצעות עו"ד רמי שלמון פנתה קטאר לבית הדין לעבודה וטענה כי מזכירה רפואית אחרת, שעבדה לצדה, הודתה במעשה הגניבה שיוחס לה.

קטאר הדגישה כי הפרשה כולה גרמה לה לדיכאון, עלבון ובושה. לדבריה, היא עבדה באסותא תקופה ארוכה ומעולם לא העלתה בדעתה שיזרקו אותה ממקום העבודה בשל טענות על גניבה שמעולם לא בצעה.

בית הדין קיבל, כאמור, את טענות קטאר ופסק לה פיצויים בסך כולל של כ-64 אלף שקל. עם זאת, השופט דחה את בקשתה של קטאר לשמור לה זכות להגיש תביעת לשון הרע נגד אסותא בגין האשמות כלפיה. "עיקרון סופיות הדיון מחייב להביא את הפרשה העגומה לידי סיום במסגרת תיק זה", נקבע.

אסותא יוצג בידי עורכי הדין יפעת תבור ושחר פישביין ממשרד אריאל שמר ושות'. (11300-09).