מנכ"ל משרד רה"מ הורה לבטל דיון מיוחד ברפורמת המרפסות

הראל לוקר טוען כי כלל לא ידע ולא אישר את הדיון במשרד הפנים ■ גורם בשלטון המקומי: "המחשה לגישה הדורסנית"

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, הורה ביום חמישי שעבר למנכ"ל משרד הפנים, עמרם קלעג'י, ולמנהלת מינהל התכנון במשרד הפנים, בינת שוורץ, לבטל דיון דחוף על הרפורמה בחוק התכנון והבנייה (רפורמת המרפסות). לוקר הדגיש במכתב, כי רק ראש הממשלה בנימין נתניהו יכריע בעניין חוק הרפורמה

לוקר טוען כי כלל לא אישר קיום דיונים כאלה והופתע לשמוע על היוזמה, שכן הרפורמה אושרה על ידי הממשלה וכל ההסתייגויות כבר הוכרעו בממשלה. גורם בכיר בשלטון המקומי אמר ל"גלובס" כי ביטול המפגש ממחיש את הגישה הדורסנית של הליכי החקיקה, בבחינת "מה שלא הולך בכוח ילך ביותר כוח".

יום דיון מיוחד

בעקבות הודעת ראש הממשלה על דחיית ההצבעות על הרפורמה למושב הכנסת הבא ועל הפסקת ההליך בכנסת, זימנו קלעג'י ושוורץ יום דיון מיוחד שבו יושמעו ההערות העיקריות של גופים שונים, הן בתחום התכנון והן בתחום הרישוי. בין שאר הנושאים יידונו בעיות אכיפה, ביזור סמכויות לוועדות המקומיות, פרק הרישוי, הזכות לפיצויים מתוכנית פוגעת (סעיף 197), צעדים ארגוניים ומבניים והגדרת תהליכים סטטוטוריים ייעודיים.

לדיון הוזמנו שורה של משרדי ממשלה והשלטון המקומי וכן ארגונים שונים כמו פורום 15 הערים, עמותת האדריכלים, האגודה לזכויות האזרח וגופים נוספים שהיו פעילים בתקופה האחרונה בוויכוח הציבורי על החוק.

"נתניהו לא יגנוז את הצעת החוק"

במכתב של לוקר לקלעג'י ולשוורץ, שהעתקיו מופנים גם לנתניהו ולשר הפנים אלי ישי, הוא הדגיש כי נתניהו אינו מתכוון לגנוז את הצעת החוק אלא "לבחון כמה עניינים נקודתיים ולקבל בהם החלטה". על כן הורה לוקר לבטל את הדיון, שבראשו אמור היה לשבת המנכ"ל קלעג'י.

משרד ראש הממשלה ומשרד הפנים סירבו להגיב.