20 אנשי עסקים ביוזמה חדשה: להרחיב הפילנתרופיה בישראל

היוזמים, בהם גם אורני פטרושקה, רעיה שטראוס, רוני דואק, נעם לאוטמן, שולה מוזס, ליאון רקנטי: "חלקה הנמוך של התרומה הפרטית בישראל בהשוואה למדינות ולחברות אחרות בעולם מטריד אותנו"

20 אנשי עסקים בולטים קוראים להרחיב את מעגל הפילנתרופיה בישראל. באתר שהקימו באינטרנט ("יכולים נותנים") הם נחשפים לציבור וקוראים להגדיל את התורמים ואת התרומות מתוך "תחושת אחריות ומחויבות לבריאותה וללכידותה של החברה האזרחית בישראל".

"אנחנו, קבוצה של משקיעים חברתיים ישראלים, בחרנו לשלב ידיים ולפעול במשותף על מנת להרחיב משמעותית את מעגל הפילנתרופיה הפרטית בישראל, ולהגדיל את האפקטיביות שלה", נכתב באתר. "חלקה הנמוך של התרומה הפרטית בישראל בהשוואה למדינות ולחברות אחרות בעולם מטריד אותנו. לפיכך נפעל ליצור מסה קריטית של תורמים ותרומות, לחזק ולהשלים את אחריות הממשלה, וליצור שיתופי פעולה בין פילנתרופים".

לפי היוזמים - בהם גם אורני פטרושקה, רעיה שטראוס, רוני דואק, נעם לאוטמן, שולה מוזס וליאון רקנטי - "לכל אחד יש אחריות, ולנו בעלי ההון יש חובה ויכולת לתרום מכספנו, מנסיוננו, מהקשרים שלנו בקהילה ומעצמנו. יש לנו האמונה שניתן לשנות את החברה בה אנו חיים לחברה טובה יותר. מטרתנו היא לגרום לשינוי תרבות הנתינה בקרב בעלי היכולת בישראל, על מנת להביא לחיזוק החברה האזרחית ולצמצום פערים".