בצורת? עיכוב למיזם תחנת הכוח בבאר-טוביה

הכרעה על אישור התוכנית בוועדה לתשתיות לאומיות תידחה למועד חדש על רקע טענות התושבים לסיכונים בפרויקט

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) החליטה לדחות את ההכרעה על אישור התוכנית להקים תחנת כוח בבאר-טוביה עד לבדיקה נוספת של הסיכונים הפרויקט.

מדובר באכזבה ליזמי התחנה שקיוו כי התוכנית תקבל היום תוקף בוות"ל. ואולם במהלך הדיון ולאחר שמועצת באר-טוביה הגישה סקר סיכונים נגדי לסקר שערכו היזמים החליטה הוות"ל לערוך דיון פנימי בנושא מיד לאחר חג הפסח בהשתתפות מומחי סיכונים משני הצדדים. בתום הדיון ייקבע מועד לישיבה נוספת של מליאת הות"ל להכרעה בתוכנית.

ל"גלובס" נודע כי העיכוב במתן התוקף לתוכנית עשוי לסבך את מצבם של הימים במחלוקת המשפטית בינם לבין בעלת הקרקע, חברת גב ים של נוחי דנקנר. גב-ים הודיעה בינואר 2011 על כוונתה למכור את המתחם שעליו מתוכננת התחנה לחברת כלמוביל. יבואנית הרכב הציעה 130 מיליון שקל תמורת המתחם ששטחו 130 דונם.

היזמים, קבוצת המשקיעים טריפל אם בראשות משה טרי ומוטי פרידמן, מחזיקים בהסכם אופציה לרכישת 64 דונמים מהמתחם עבור המיזם. טריפל אם "ירשה" את הסכם האופציה משיכון ובינוי וקבוצת משקיעים בראשות יואב סרנה. ל"גלובס" נודע כי תוקף הסכם האופציה יפוג במאי.

מאי.פי.אמ באר טוביה נמסר בתגובה כי "נמסר לנו הערב כי דיון נוסף של הועדה לתשתיות לאומיות נקבע למועד שלאחר חג הפסח וזאת על מנת להמשיך בדיוני הועדה שהחלו היום. פסק הזמן בין שני הדיונים נדרש להבנתנו על מנת לאפשר ליועצים העוסקים בנושא לגשר על מספר פערים ולהבהיר מספר נתונים. חברת אי.פי.אמ מברכת על העבודה היסודית והמעמיקה של הועדה לתשתיות לאומיות כמתחייב מתפקידה והיא תמשיך לנהוג בשקיפות מלאה מול הועדה, מול כל גורמי המדינה ומול הציבור".