"הישראלים נוטשים את השוקולד של שטראוס ועוברים למתחרים"

"וול סטריט ג'ורנל": יצרניות השוקולד הבינלאומיות נסטלה וקראפט נאבקות בביקושים היורדים למוצריהן בארה"ב ובאירופה ומוצאות בישראל מקור להתרחבות

העלייה בביקושים לשוקולד בישראל מושכת יצרני שוקולד בינלאומיים לשוק הישראלי הקטן, כגון נסטלה וקראפט המגדילות את נתח השוק שלהם בישראל על חשבונן של חברות השוקולד הוותיקות כגון שטראוס - כך מדווח "וול סטריט ג'ורנל".

יצרניות השוקולד הבינלאומיות הוותיקות נאבקות בביקושים היורדים למוצרי השוקולד בשווקים של ארה"ב באירופה, זאת בעיקר בשל המשבר הכלכלי שפגע בצריכה הפרטית ולכן גם במחזורי המכירות של יצרניות השוקולד. לכן, חברות כמו קראפט או נסטלה מצאו במזרח התיכון, ובפרט בישראל, מקור להתרחבות העסקים שלהן.

למרות שהשוק הישראלי מהווה רק 1.5% משוק השוקולד העולמי, אנליסטים מעריכים כי בשנים הקרובות שוק השוקולד בישראל יגדל בקצב של 5%-10%, זאת לאחר שב-5 השנים החולפות הביקושים לשוקולד בישראל גדלו ב-40%.

"קראפט ונסטלה כבר סימנו את ישראל כאחד מיעדי ההתרחבות האטרקטיביים שלהן בשיווק מוצרי השוקולד", טוען ג'ונתן תומאס, אנליסט בחברת המחקר Leatherhead. תומאס מציין גם את העובדה שנסטלה העמיקה את השליטה שלה בחברת אסם, כאשר רכשה לפני כחודש חלק נוסף ממניות החברה והגדילה את השליטה ל-58.76%.

בנוסף לכך, חברת המזון העולמית קראפט הודיעה כי בכוונתה להרחיב את קו המוצרים שלה בישראל ולייבא מוצרי שוקולד נוספים של המותג "מילקה". תומאס מציין כי כי כניסתן של חברות השוקולד העולמיות תגזול נתח שוק נרחב מיצרנית השוקולד המרכזית בישראל, חברת שטראוס .