יועץ מס חשוד באיומים על עובדת ממשרד מס הכנסה גוש דן

יניב שוורץ חשוד כי איים על עובדת המשרד, זייף חתימה, ניסה לייצג נישומה שלא כדין ולא הגיש דוחות שנתיים למס הכנסה

בית משפט השלום בתל-אביב הורה אמש (ג') על הרחקת יועץ מס החשוד באיומים על עובדת מס הכנסה ממשרד מס הכנסה גוש דן.

נגד החשוד, יניב שוורץ, יועץ מס בן 42 מרמת-גן ושוטר בעברו, מתנהלת בימים אלה חקירה במשרד חקירות מס הכנסה תל-אביב, בחשד כי איים על עובדת המשרד, זייף חתימה, ניסה לייצג נישומה שלא כדין ולא הגיש דוחות שנתיים למס הכנסה.

מבקשת המעצר שהוגשה בעניינו עולה כי בשבוע שעבר הגיע שוורץ, שוטר לשעבר ביחידה המרכזית בתל-אביב, למשרדי השומה גוש דן עם בקשה לביטול קנס של נישומה, אך נאמר לו כי הוא לא יכול לקבל טיפול בבקשה זו כיוון שהוא לא רשום כמייצגה. בתגובה, נטען, התפרץ החשוד על העובדת בצעקות ובאיומים, ובין היתר אמר לה: "אני אחכה לך בכל מקום", "אתפוס אותך בפינה" ועוד.

לאחר מכן הלך החשוד למנהל המשרד עם טופס בקשה לייצוג, כשהוא חתום לכאורה על-ידי הנישומה, וזה אישר את הקטנת הקנס על סמך טופס הייצוג שהוצג לפניו.

אלא שברשות המסים חשדו כי החתימה על טופס הבקשה לייצוג מזויפת. אתמול (ג') נחקרה הנישומה ומסרה כי החתימה על הבקשה אינה חתימתה, וכי יועץ המס לא ביקש את הסכמתה לחתום בשמה.

במהלך חקירתו הודה שוורץ כי הוא בעצמו חתם את שם הלקוחה וכי זייף את חתימתה של הנישומה על טופס הבקשה ועל דוחותיה האישיים. עם זאת, הוא הכחיש כי איים על העובדת וטען כי הוא רק הרים את קולו, צעק עליה בסערת רגשות והשתלח בה. עוד אמר כי ידועים לו פרטים אישיים של העובדת, כגון משלח-ידו של בעלה ושם בית-הספר בו לומדים ילדיה.

במהלך החקירה עלה החשד כי שוורץ לא הגיש דוחות שנתיים למס הכנסה לשנים 2009-2010, חרף העובדה שהוא חייב בהגשת דוחות וכיועץ מס גם מכיר חובה זו.

השופטת מעין בן-ארי הוציאה אמש צו הרחקה נגד החשוד, האוסר עליו להיות ברדיוס של 500 מטר ממשרדי פקיד שומה גוש דן למשך 3 חודשים, ושחררה אותו ממעצר בערבויות בסך 350 אלף שקל.