שר הביטחון לקראת יום האדמה מחר: "להיערך לכל תרחיש"

האם מאות אלפים יצעדו מחר לעבר גבולות ישראל? בישראל לא לוקחים סיכונים ■ אנשי קמפיין "הצעדה לירושלים" החלו לצאת לדרך, מסיתים באמצעי התקשורת ומבטיחים להגיע עד למסגד אל-אקצה

מארגני הצעדה ההמונית לירושלים לציון "יום האדמה" מחר (ו') משלימים את ההיערכות האחרונה. גם בישראל נערכים לצעדה, ושר הביטחון אהוד ברק הנחה את ראשי מערכת הביטחון "להיערך לכל תרחיש".

גורם ביטחוני מסר כי במערכת הביטחון עוקבים בדריכות אחר הנעשה בגבולות ישראל, כוחות יתוגברו וכי החיילים הונחו להגביר עירנות. בין היתר תוגברו כוחות מג"ב, וחיילים צוידו באמצעים לפיזור הפגנות. "אחרי יום ה'נכסה' וה'נכבה' כוחות הנדסה ביצעו עבודות שדרוג של המכשולים בגדר הגבול עם סוריה", אמר הגורם. גם ביהודה ושומרון נערכים כוחות הביטחון לכל תרחיש.

בינתיים, אתמול הגיעו ללבנון עשרות פעילים פרו-פלסטינים המתכננים ליטול חלק בצעדה לעבר גבול הצפון בבוקר יום שישי. על פי חלק מהדיווחים, כמה מהפעילים נתקלו בקשיים להיכנס לשטחי לבנון דרך נמלי הים, ככל הנראה בעקבות מסרי האזהרה שהעבירה ישראל לשכנותיה לפיהם היא לא תנהג באיפוק אם יהיה איום על גבולותיה.

"ל-30 במארס יהיו השלכות ביום שאחרי"

עם זאת, אמש נרשמת פעילות ערה באתרי האינטרנט המזוהים עם הפעילים המתארגנים לאירועים. "אנו מנהלים כעת את תפילת הערב...בעזרת אללה, כמה אנו משתוקקים להתפלל במסגד אל-אקצה המבורך", כתבו כמה מהם.

אחרים סיפרו בחשבונותיהם האלקטרוניים ברשת: "אללה אכבר, ירושלים הנה אנחנו באים. שעות בודדות מפרידות ביננו לאחד הימים הגדולים של האומה הערבית והאיסלאמית. אנו בטוחים שליום הזה, 30 במארס, יהיו השלכות בימים שאחרי".