אירופה: שרי האוצר יגדילו את קרן החילוץ ל-940 מיליארד א'

שרי האוצר של גוש האירו ייפגשו מחר לפסגה בדנמרק ■ המהלך הזה, התאפשר לאחר שגרמניה חזרה מהתנגדות שלה למהלך ■ בנוסף, יוארך תוקפה של קרן החילוץ הזמנית

שרי האוצר של גוש האירו ייפגשו מחר (ו') בקופנהגן, בירת דנמרק, על מנת לדון במספר דרכים לטיפול במשבר החוב באירופה בנסיון להרגיע את החששות שעלו שוב לאחרונה לגבי התפרצות מחודשת של משבר החוב במדינה.

אחד הנושאים שידונו בפסגה, הינה האפשרות ל"מיזוג" בין קרן החילוץ הזמנית (EFSF) לבין קרן החילוץ הקבועה (ESM). בפועל לא מדובר במיזוג אלא באישור להפעלת שתי קרנות החילוץ במקביל, מה שיציב "חומת אש" בהיקף של 940 מיליארד אירו להגנה מפני התפשטות משבר החוב באירופה.

המהלך הזה התאפשר לאחר שגרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר בגוש האירו, ריככה את עמדתה בנושא והודעה שהיא מוכנה לשקול את העניין הזה. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה במהלך השבוע שיש חששות לגבי "השברירות" של הכלכלה הספרדית והפורטוגלית. גרמניה מקווה שהמהלך הזה יוביל לכך שמספר מעצמות בעולם יסכימו להעביר כספים לאירופה דרך קרן המטבע הבינלאומית.

בנוסף לכך, שרי האוצר של גוש האירו צפויים לאשר את תוקפה של קרן החילוץ הזמנית, שנותרו בה קרוב ל-240 מיליארד אירו, עד לשנת 2013 וזאת בעקבות "נסיבות מיוחדות שעלו בעקבות הצבעה פה אחד של ממשלות אירופה לפיה הכספים בקרן החילוץ הקבועה לא מספקים".