אילן בן-דב: "בר רפאלי גרמה לי נזק בלתי הפיך"

‎בתגובה לתביעתה של רפאלי נגד סאני תקף בן-דב את הוריה: "בדיעבד לא הייתי מתקשר עם משפחת רפאלי. כל הקמפיינים איתם מסתיימים בתביעה או פשרה" ■ "עצם זה שאני פה, הנושא בכותרות, ואתם דואגים שיהיו צלמים - זה נזק בל-יתואר"

‎‎אילן בן-דב, בעלי השליטה בחברת סאני תקשורת, יבואנית הטלפונים הסלולריים של סמסונג בישראל, התייצב היום (ה') בבית המשפט המחוזי בתל-אביב כדי למסור את עדותו בתביעתה של הדוגמנית בר רפאלי נגד סאני, בקשר לקמפיין שעשתה לחברה ב-2006 - ותקף אותה ואת הוריה, רפי וציפי רפאלי, על נזקים שגרמו לו לכאורה.

‏"רפאלי גרמה לנזק בלתי הפיך וגרמה לפגיעה בהכנסות של החברה", טען בן-דב על דוכן העדים, ושיגר עקיצה לעבר הוריה של רפאלי שמנהלים את עסקיה: "ידענו כבר באותו היום שהקמפיין נועד לכישלון. בר נפלאה, בניגוד למי שמנהל את עסקיה. עצם זה שאני נמצא פה, הנושא בכותרות, ואתם דואגים שיהיו כאן צלמים, והכול נכתב בעיתון - זה נזק בל-יתואר".

‏בן-דב טען עוד כי אביה של רפאלי איים עליו בהגשת תביעה וציין כי "בהגיעי היום לבית המשפט חיכה לי מר רפאלי ואמר לי: 'אמרתי לך שאגרור אותך לבית המשפט'. הוא איים וקיים".

‎‎‏"נרעש מהאיום"

‏בתביעה על סך 4 מיליון שקל, שהוגשה במארס 2006, טענה רפאלי כי סאני הפרה את ההסכם עמה, עשתה שימוש בדמותה ובצילומיה, שלא למטרת החוזה שנחתם בין הצדדים. זאת, כאשר העבירה בשידור חי באתר תפוז שבבעלות סאני אלקטרוניקה את צילומי הפרסומת, בלי ידיעתה ו"מבלי שעברו עריכה כלשהי, כדי לשמור על צניעותה ולמנוע פגיעה בכבודה".

‏סאני, מצידה, מכחישה שהפרה את ההסכם, ובתביעה שכנגד בסך 2 מיליון שקל טענה כי דווקא רפאלי הפרה אותו, הזיקה לקמפיין והתנהגה כאילו "הכול מגיע לי, ולא לכם". לטענת החברה, הובהר לרפאלי כי הקמפיין יהיה בכל סוגי המדיה, ויכלול פעולות יחסי ציבור, כולל מסיבה בהשתתפותה, וכן שצילומיה ישמשו ליחסי ציבור.

‏בהסכם בין הצדדים נקבע כי רפאלי תרוויח 50 אלף דולר מהקמפיין עבור 4 חודשי עבודה.

רפאלי עצמה העידה במשפט בתחילת החודש ואמרה: "נתקלנו באנשים רמאים ונוכלים", תוך שהיא מתייחסת לראשי סאני.

במהלך עדותו, גם בן-דב לא עשה הנחות למשפחת רפאלי. לשאלת עורך דינה של רפאלי, עו"ד יוסי מילר, האם הוריה של רפאלי אמרו לו שיגישו נגדו תביעות שקריות, השיב בן-דב כי הוא אינו זוכר, אך הוסיף: "הייתי נרעש מהאיום שאמרו '250 אלף דולר, כדי לסגור את הפרשה, ואם לא - אז יבולע לך'. מעולם לא איימו עליי ככה".

בהמשך נשאל בן-דב האם הציג את עצמו בפני הוריה של רפאלי "כאחד מ-10 האנשים החזקים בישראל", והשיב: "שקר וכזב".

‎‎חרטה על ההסכם

בשלב מסוים במהלך חקירתו של בן-דב איבד השופט אבי זמיר את סבלנותו, והעיר לעו"ד מילר כי המחלוקת בין הצדדים מצומצמת לשתי שאלות בלבד: "האם סוכם שיהיה שידור ישיר באינטרנט ובקולנוע במהלך צילומי הפרסומת".

‏בהקשר זה נשאל בן-דב על-ידי השופט האם בר רפאלי, שראתה מצלמות בסט, ידעה או לא ידעה שיש שידור חי מצילומי הפרסומת. בן-דב השיב כי "לא ניתן היה להבין אחרת".

לדבריו, "היו ניידות שידור, וגם דיברתי איתה על זה, וגם עם ציפי (אמא של רפאלי - א' ל"ו). הכול היה ברוח טובה... אם היית יודע בדיעבד, לא הייתי מתקשר עם משפחת רפאלי. כל הקמפיינים איתם מסתיימים בתביעה או פשרה". ‏‎‎‏

בן-דב מיוצג בידי עורכי הדין יוסי אברהם ומשה בר-הוד. רפאלי מיוצגת בידי עו"ד יוסי מילר.