שרי האוצר של גוש האירו: חומת האש תגדל ל-700 מיליארד א'

הסכום המדובר יורכב מ-500 מיליארד האירו של קרן החילוץ הקבועה (ESM) ו-200 מיליארד האירו שהובטחו כסיוע ליוון, אירלנד ופורטוגל תחת קרן החילוץ האירופאית (EFSF), כך החליטו שרי האוצר שנפגשו היום בקופנהאגן

שרי האוצר של גוש האירו החליטו היום (ו') להגדיל את "חומת האש" שלו בדמות שתי קרנות החילוץ, שיגדלו להיקף של 700 מיליארד אירו, לעומת 500 מיליארד אירו כפי שהיה עד כה.

הסכום המדובר יורכב מ-500 מיליארד האירו של קרן החילוץ הקבועה (ESM) ו-200 מיליארד האירו שהובטחו כסיוע ליוון, אירלנד ופורטוגל תחת קרן החילוץ האירופאית (EFSF), כך החליטו שרי האוצר של גוש האירו שנפגשו היום בקופנהאגן שבדנמרק.

"ברור שלשווקים יהיה בטחון לגבינו רק אם נסכים על קרן חילוץ חזקה", אמר שר האוצר הבלגי, סטיב ונקר. "אי אפשר לחשוב כאילו המשבר נגמר. אנו חייבים למצוא איזון בין אלו שמעוניינים בחומת אש מקסימלית לאלו שמעוניינים בחומת אש מינימלית".

המהלך התאפשר לאחר שגרמניה, שהתנגדה למהלך שכזה, ריככה את עמדתה בעניין הזה והודיעה שהיא מוכנה לתמוך בהגדלת חומת האש. גרמניה התנגדה בעבר להגדלה הזו בטענה שהחומה הקיימת מספיקה, והיא טענה שצריך לנצל את כל הסכום שנותר בקרן החילוץ הזמנית ורק לאחר מכן להתחיל להשתמש בכספים של קרן החילוץ הקבועה שהיקפה עומד על כ-500 מיליארד אירו.