לוקאס פפדמוס: ייתכן שיוון תזדקק לחבילת חילוץ שלישית

זאת, אם צעדי הצנע הקשים שהיא הכניסה במטרה לייצב את הכלכלה ולשחזר את האמון בשוק ייכשלו ■ גם ה"טרוייקה" תומכים בסברה הזו - עד 2014 - סיוע נוסף ליוון

ראש ממשלת יוון, לוקאס פפדמוס, אמר היום (ו') כי ייתכן שיוון תזדקק לחבילת חילוץ שלישית, אם צעדי הצנע הקשים שהיא הכניסה במטרה לייצב את הכלכלה ולשחזר את האמון בשוק ייכשלו.

מדובר בפעם הראשונה שפפדמוס מתבטא בנושא, על אף שהחשש כי יהיה צורך בסיוע נוסף למדינה קיים ומדובר בפורומים שונים. יוון קיבלה לאחרונה אישור לחבילת הסיוע השנייה על סך 130 מיליארד אירו, לאחר שביצעה את עסקת החלפת האג"ח הגדולה בהסטוריה עם נושיה מהמגזר הפרטי ולאחר שהכניסה צעדי צנע ורפורמות במגזרים השונים. אולם, החשש עומד בעינו.

פפדמוס התבטא בנושא לקראת הבחירות שייתקיימו בעוד כחודש במדינה, כאשר הוא כמובן תומך במפלגות שמצדדות בחילוץ האירופאי למדינה. המתנגדים טוענים כי מדובר בשעבוד לקהילה האירופאית.

על פי ניתוח שערכה ה"טרוייקה" (קרן המטבע הבינלאומית, האיחוד האירופי והבנק המרכזי האירופי), גם אם יוון תתמיד ברפורמות עד 2030, היא עשויה להזדקק לסיוע נוסף לאחר 2014. פפדמוס, מנגד, אמר כי יוון תעשה כל שביכולתה כדי להישאר בגוש האירו, כיוון שיציאה שלה מהגוש תהיה "הרסנית".