ארה"ב: הצריכה הפרטית ובטחון הצרכנים עלו מעל התחזיות

(עדכון) - ההכנסה בפברואר עלתה ב-0.2%, אולם הציפיות היו לעלייה של 0.4% ■ שיעור החסכון ירד ל-3.7%, הרמה הנמוכה ביותר מאז אוגוסט 2009 ■ בטחון הצרכנים ברמתו הגבוהה מזה יותר משנה

מרוויחים פחות, מוציאים יותר: נתון הצריכה הפרטית לפברואר עלה לרמתו הגבוהה מזה שבעה חודשים, על אף הירידה המתונה בהכנסות, כך פרסמה היום (ו') מחלקת הסחר בארה"ב. הוצאות הצרכנים מהוות כשני שליש מהפעילות הכלכלית בארה"ב.

הצריכה הפרטית עלתה ב-0.8%, כאשר רוב העלייה הייתה ברכישת כלי רכב, על אף העלייה במחירי הדלק. מדובר בעלייה גבוהה יותר מכפי שחזו האנליסטים: 0.6%. העלייה בנתון חודש ינואר עודכנה כלפי מעלה ל-0.4%, לעומת 0.2% בחישוב הקודם.

הנתון החזק עשוי להשפיע על תחזיות הצמיחה לרבעון הראשון, שעומדות כעת על 2%. הכלכלה התרחבה ברבעון האחרון של 2011 ב-3% בשיעור שנתי, והצריכה הפרטית עלתה באותו רבעון ב-2.1%.

ההכנסה בפברואר עלתה ב-0.2%, בדומה לחודש ינואר, אולם הציפיות היו לעלייה של 0.4%. כשלוקחים בחשבון את האינפלציה הנוכחית בארה"ב, כמות ההכנסה הפנויה למשקי הבית לאחר חישוב האינפלציה והמסים ירדה ב-0.1%. כך, שיעור החסכון ירד ל-3.7%, הרמה הנמוכה ביותר מאז אוגוסט 2009.

הקריאה המעודכנת למדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש מארס עלה ל-76.2 נקודות, הרמה הגבוהה ביותר מזה יותר משנה. זאת, לעומת קריאה של 75.3 נקודות בחודש פברואר, ולעומת צפי האנליסטים לקריאה של 75 נקודות במארס.

כל זאת, שעה שהאופטימיות בארה"ב ביחס לשוק העבודה וההכנסות התגברה על מחירי הדלק העולים.