"שילוב קרנות החילוץ של אירופה - צעד בכיוון הנכון"

את הדברים אמר השר לפיתוח כלכלי באיטליה בעקבות מיזוג הכספים שאושר אתמול על ידי שרי האוצר של גוש האירו ■ "ככל שיש יותר כסף בקופה - יש פחות סיכוי להשתמש בו"

השר לפיתוח כלכלי באיטליה, קוראדו פסרה, שיבח היום את החלטת שרי האוצר של גוש האירו מאתמול על הגדלת קרן הסיוע האירופית לכ-800 מיליארד אירו ואמר שמדובר בצעד חשוב מאוד. "ככל שהקרן גדולה יותר,כך פוחתת האפשרות להשתמש בכספים שבה", אמר פסרה לעיתונאים באיטליה.

בפגישת שרי האוצר של גוש האירו שנערכה אתמול בקופנהגן בירת דנמרק, הוחלט על קביעת תקרה של 500 מיליארד אירו לקרן החילוץ הקבוע של גוש האירו (ה-ESM), במקביל להמשיך בהפעלת קרן החילוץ הזמנית (ה-EFSF) שבקופתה נותרו כ-200 מיליארד אירו. בנוסף יתווספו לזה גם כ-100 מיליארד אירו שכבר שולמו במסגרת תוכניות חילוץ שונות באירופה, וכך מגיע הסכום הכללי של קרנות החילוץ ל-800 מיליארד אירו.

במהלך השיחה שלו עם העיתונאים, התייחס פסרה גם למצבה הכלכלי של איטליה ולצעדים שהממשלה מתכוונת לנקוט בהם על מנת להוציא את איטליה ממשבר החוב שנקלעה אליו. "אנחנו הולכים להגביר את התחרות בתחום הגז במדינה", אמר פסרה והדגיש שהמדינה מתכוונת לעמוד ביעדים שהציב האיחוד האירופי בנוגע לאנרגיה מתחדשת.