רגע לפני ליל הסדר: מחירי סלי הקניות צונחים ביותר מ-50%

"גלובס" השווה סל מוצרים זהה וגילה כי תוך חודש ירד מחירם של חלק מהמוצרים בעשרות אחוזים ■ רשת רמי לוי הזולה ביותר, במגה נרשמה ההוזלה החדה ביותר

תחרות העזה של רשתות השיווק, רגע לפני שנשב מסובין לשולחן הסדר, מובילה למחירים הנמוכים בעשרות אחוזים מאלה של לפני חודש: בדיוק לפני כחודש פרסמנו ב"גלובס" סקר שבדק את רשתות המזון ב-5 מתחמים שונים, ובו הייתה רשת מגה היקרה מבין מתחרותיה בכל המתחמים, והנה, כעבור חודש, מגה נותנת פייט לרמי לוי: בבדיקה שביצע עבור "גלובס" המרכז למחקרים צרכניים בהנהלת דוד עידן - עולה כי במסגרת מלחמת הרשתות על סלי הקניות לפסח, מגה הוזילה את מחיריה ב-45%: סך הסל לפני חודש עמד על 480 שקל, לעומת כ-330 שקל מחיר הסל היום.

אצל רמי לוי לא מוותרים בקלות על תואר הרשת הזולה ביותר: מחירי הסניף בראש-העין מסתכמים ב-286 שקל, לעומת כ-380 שקל, מחיר הסל לפני חודש - פער של 33%. הסל של רמי לוי נמצא גם הפעם כזול ביותר בהשוואה. סל זהה בחצי חינם מתקרב ל-460 שקל וממצב אותה כרשת היקרה בהשוואה.

בדיקת המחירים כללה את הרשתות שופרסל דיל, מגה בול ומחסני כמעט חינם בפתח-תקווה, חצי חינם בהוד-השרון ורמי לוי בראש-העין.

גם יתר הרשתות הוזילו מחירים: הסל בשופרסל דיל זול ב-13% מהסל לפני חודש (כ-400 שקל לעומת כ-450 שקל), והסל במחסני כמעט חינם זול ב-6% (423 שקל לעומת כ-448 שקל).

ברשת חצי חינם היה השינוי הקטן ביותר: סך הסל לפני חודש עמד על 470 שקל לעומת כ-460 שקל היום - פער של 2% בלבד. מדיניות זו מלמדת כי הרשת כנראה אינה נתונה לגחמות של המתחרים השוכנים בסמוך.

"כפי שחזינו, לקראת החג מוזילות הרשתות הגדולות את המחירים בצורה משמעותית, ואילו ההוזלה ברשתות הפרטיות הייתה מתונה יותר", אומר דוד עידן. "ככל שמתקרב החג המחירים יורדים, כך ששווה לקנות כעת מוצרים לטווח ארוך, כמו חומרי ניקוי".

מחירי פסח
 מחירי פסח

מחירי מוצרים ירדו בחצי

הוזלת המחירים הובילה לשינויים דרמטיים בחלק ממחירי המוצרים. חלקם ירדו ב-50% ויותר. כך, לדוגמה, מסיר שומנים סנו פורטה, שעלה במגה 18 שקל, עולה 8 שקל היום באותו הסניף; יין מרלו כרמל סלקטד, שעלה לפני חודש 34.50 שקל, נמכר כיום במגה ב-18.20 שקל; ואורז בסמטי, שעלה 14.80 שקל בסניף מגה לפני חודש, עולה היום 7.90 שקל באותו הסניף.

בשופרסל דיל דג סול בוואקום הוזל ל-20 שקל, לעומת 30 שקל המחיר לפני חודש; מרכך בדין, שעלה 16 שקל, עולה היום 10 שקלים במסגרת מבצעי מוצרים ב-10 שקלים ברשת.

אצל רמי לוי נוזל אג'קס 2 ליטר ירד מכ-24 שקל ל-13 שקל; ויין מרלו של כרמל סלקטד נמכר כעת ב-16 שקל, לעומת ב-25 שקל לפני כחודש.

במחסני כמעט חינם מרק עוף אמיתי של אסם, שעלה 22 שקל לפני חודש, נמכר כיום ב-10 שקלים. בחצי חינם יין קברנה סוביניון של ברקן, שעלה 30 שקל, דווקא התייקר ל-40 שקל כיום.

מחירי פסח
 מחירי פסח

פערים של 100% במחירי הירקות

במחלקת הפירות והירקות המחירים משתנים מדי יום, אולם מעניין לראות כי בשופרסל דיל כל המחירים היום זולים משמעותית לעומת אלה של לפני חודש: ק"ג תפוחי אדמה או בצל יבש נמכר היום ב-2 שקלים; וק"ג גזר ב-1.50 שקלים, לעומת 4 שקלים לק"ג המחיר לפני חודש; במגה 1 ק"ג מלפפון נמכר כיום ב-2 שקלים, לעומת 5.80 שקלים המחיר לפני חודש.

במחסני כמעט חינם חלק מחירי הירקות הפעם היום גבוהים יותר. לדוגמה, 1 ק"ג עגבנייה ב-5 שקלים, לעומת ב-3 שקלים לפני חודש; וגם אצל רמי לוי תג המחיר של חודש שעבר עלה: לדוגמה, ק"ג עגבנייה ב-1.50 שקלים, לעומת חצי שקל בחודש שעבר.

התחרות בין הסניפים מובילה לפערים של עשרות אחוזים בין אותם מוצרים הנמכרים בשכנות, כך שמי שיפצל את הקנייה יוכל למצות את ההוזלות של כל הרשת: מרק עוף אמיתי של אסם עולה ברמי לי 9 שקלים, לעומת 23 שקל במגה בול; דג סול בואקום ברמי לוי עולה כ-17 שקל, לעומת כ-30 שקל בחצי חינם; ומרכך כביסה מרוכז של בדין עולה במגה בול וברמי לוי כ-9 שקלים, לעומת כ-20 שקל במחסני כמעט חינם.

מחירי פסח
 מחירי פסח

ביצה ותרנוגלת?

בטווח זמן של חודש בלבד, רשת מגה הפכה את עורה מקצה לקצה: האם הרשת חתכה מחירים בעקבות הסקרים והפרסומים שלא פרגנו לה במבחן התוצאה? האם החליטה הרשת לנצל את פרק הזמן שנותר עד החג ולתת לצרכן ת'כלס את מה שהוא מבקש: מחיר נמוך? נראה שכן.

ב"גלובס" נמשיך לעקוב אחר מדיניות המחירים גם לאחר החג ועם שוך התחרות העזה על עגלת הפסח של הצרכנים.