הברנז'ה יכולה לנשום לרווחה: "רביבה וסיליה" לא ייסגר

בית-הקפה הפופולרי פעל בשנים האחרונות על סמך היתרים זמניים והיה מצוי תחת איום סגירה ■ לדברי הבעלים, בימים אלה הוצא לבית-הקפה רישיון עסק קבוע

הוסר איום הסגירה מעל בית-הקפה המיתולוגי "רביבה וסיליה" ברמת-השרון. ל"גלובס" נודע כי בימים אלה הצליחו בעלי בית-הקפה, רביבה ועמוס אפל, להוציא רישיון עסק קבוע לבית-הקפה שפעל בשנים האחרונות על סמך היתרים זמניים, דבר שיאפשר את המשך פעילותו השגרתית.

עמוס אפל אמר ל"גלובס" בעקבות קבלת רישיון העסק כי "זוהי צפירת הרגעה מבחינתי. ההיתר התקבל, ואנחנו ממשיכים לעבוד כרגיל, כפי שתוכנן וכפי שפעלנו ב-24 השנה האחרונות. אני מקווה שבית-הקפה ימשיך לפעול ב-25 השנים הבאות כפי שפעל עד כה".

לדברי אפל, ההיתר המיוחל הגיע בזכות האצת תהליך אישור תוכניות שהתחיל מזמן. "אותן תוכניות שאושרו ייעשו עכשיו ולא אחרי החגים כמו שהיה לנו נוח לעשות, וזה הכול. זה איפשר את הוצאת ההיתר הקבוע".

מוסד קולינרי

בית-הקפה "רביבה וסיליה" ברמת-השרון הוא מוסד קולינרי שמארח בין היתר ידוענים ואנשי עסקים שמגיעים אליו במיוחד מהמרכז.

לפני כשבועיים קבעה שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, יהודית שיצר, על סמך הסדר פשרה שאליו הגיעו בעלי בית-הקפה עם אליעזר בשן ומנחם שפיר, המתגוררים בסמוך אליו, כי אם בעלי בית-הקפה לא יציגו לבית המשפט רישיון עסק קבוע עד 5 באפריל - יהיה עליהם לסגור אותו.

עוד נקבע בהסדר הפשרה כי ככל שיינתן רישיון עסק, הוא יועבר לעותרים, והם ישקלו מחדש את המצב ויוכלו להגיש עתירה מחודשת, על-פי שיקול-דעת עדכני.

בעתירה שהגישו לבית המשפט, שאילצה את בית-הקפה להוציא רישיון עסק קבוע, טענו בשן ושפיר, המתגוררים בסמוך לבית-הקפה הפופולרי ברחוב המייסדים ברמת-השרון, באמצעות עורכי הדין יצחק גולדברג ויונתן קם, כי העסק פועל ללא רישיון קבע, גורם נזקים לתושבי האזור, ולכן יש לסגור אותו.

לדברי העותרים, המסעדה פעלה שנים מספר ללא רישיון עסק כדין, ורק על-פי ארכות זמניות שקיבלה מהעירייה, והחל מאפריל 2011 היא פועלת גם ללא רישיון זמני.

לטענתם, "בית-הקפה החל אמנם את דרכו כקונדיטוריה קמעונאית, התואמת את השימוש המותר על-פי תוכנית בניין עיר (תב"ע), אולם במהלך השנים שונה אט-אט השימוש, עד שהפך לבית-קפה שוקק חיים".

בנוסף, העותרים העלו טענות נגד עיריית רמת-השרון. לדבריהם, לאורך שנים העירייה מנעה ממפקחיה, "באופן תמוה", מלרשום דוחות חניה לבאי בית-הקפה בהמוניהם.

כעת, לאחר שלבית-הקפה הוצא רישיון עסק קבוע, הוא יוכל להמשיך להוות מוקד משיכה ללקוחות.

"רביבה וסיליה" ובעליו יוצגו בידי עורכי הדין עמירם גיצלטר ותמר צחר. באי-כוח העותרים מסרו כי לא ידוע להם על הוצאתו של רישיון עסק.