יוון ביצעה "מכירת חיסול" של נכסיה למשקיעים ישראלים

ממשלת יוון ערכה היום מסיבת עיתונאים בתל-אביב והציעה את נכסיה למשקיעים מישראל ■ "מכירת החיסול" נערכה במסגרת תוכניות הצנע שאליהם התחייבה הממשלה

לאחר שעמדה על סף פשיטת רגל ומדינות גוש האירו ביחד עם קרן המטבע העולמית הצילו אותה ברגע האחרון, נציגים של ממשלת יוון הגיעו היום לתל-אביב וערכו מסיבת עיתונאים במסגרתה הציגו נכסים ממשלתיים רבים אותם הם מתכוונים להפריט לסקטור הפרטי, זאת כחלק מתוכנית ההפרטה הגדולה שלה.

כאמור, במסגרת תוכניות הצנע המאסיביות שנועדו לחלץ את יוון מקריסה כלכלית, הממשלה החליטה להפריט מספר חברות לאומיות בהן היא מחזיקה ולמכור אותן לסקטור הפרטי. היקף תוכנית ההפרטה נחשב לגדול ביותר בעולם וצפוי להכניס ליוון כ-50 מיליארד אירו. בין החברות אותן היא מציעה למכירה ניתן לציין מספר נמלי ים ותעופה, חברת החשמל הלאומית וחברת הנפט והגז.

שגריר יוון בישראל שנכח במסיבת העיתונאים אמר כי יוון לא רואה בכך תוכנית הפרטה אלא תוכנית לפיתוח המדינה. את ה"מכירה הפומבית" ניהלה הקרן הממשלתית של יוון, האמונה על יישום תוכנית ההפרטה (HRADF) זאת במטרה למשוך משקיעים פוטנציאלים מישראל והבטיחה להם תשואות יפות על ההשקעה.