מודיעין והזדמנות ישראלית מתרחבות: רוכשות זכויות נוספות

מודיעין הודיעה כי היא מנהל מו"מ עם ישראמקו לרכישת זכויות בשיעור של 10% מרישיון "שמשון" וקבלת אופציה לרכישת זכויות בהיקף של 15% מרישיונות "דניאל" ■ חברת הזדמנות ישראלית הודיעה כי היא מצטרפת באחזקה של 10% לרשיון "עוז"

שותפות הגז והנפט מודיעין , פרסמה אמש (א') לבורסה הודעה לפיה היא מנהלת משא-ומתן עם חברת ישראמקו לרכישת זכויות השתתפות בשיעור של 10% ברישיון הימי לחיפושי נפט וגז "שמשון", אותו מחזיקה ישראמקו, וקבלת אופציה לרכישת זכויות השתתפות בשיעור של עד כ-15% בכל אחד מהרשיונות הימיים לחיפושי נפט וגז - "דניאל מזרח" ו- "דניאל מערב".

על פי תנאי העסק, בתמורה לזכויות הנרכשות ברישיונות כאמור, תשלם מודיעין לישראמקו את חלקה היחסי בהוצאות העבר (הוצאות החיפושים והקידוחים) בכל אחד מהרישיונות וכן תישא בתשלום בהיקף של כ-25% מחלקה היחסי בכל אחד מהרישיונות.

בתוך כך, חברת הזדמנות ישראלית הודיעה היום (ב') על עסקה בה היא מצטרפת באחזקה של 10% לרשיון "עוז". השותפות התקשרה בעסקה מול חברת פרנדום בתמורה להחזר הוצאות עבר של 550,000 דולר ולהשתתפות של עד 3.45 מליון דולר בהוצאות שיהיו לפרנדום עד לפענוח נתוני הסקר הסייסמי. העסקה מותנית בקבלת אישור הממונה על ענייני נפט במשרד האנרגיה והמים.

רישיון "עוז" משתרע על שטח בגודל של כ-400,000 דונם, במרחק של 50 ק"מ מול חופי תל אביב, ודרומית לרשיונות "שרה" ו"מירה" בהם מתוכננים קידוחי אקספלורציה בחודשים הקרובים. מבחינת פיתוח הרישיון, בחודשים הקרובים מתוכנן ביצוע סקר סייסמי תלת מימדי. במהלך שנת 2013 צפוי להסתיים פענוח נתוני הסקר ובסופה קידוח אקספלורציה. חברת לפידות-חלץ מחזיקה ב-41.5% מהזכויות ברישיון "עוז".