אנליסט: S&P 500 יזנק ב-100% ל-2,800 נקודות

לפי דוח שפרסם לאחרונה סטיוארט פרימן, אסטרגט ראשי בבנק ההשקעות וולס פארגו, מדדי המניות יכפילו את עצמם שוב במהלך השנים הקרובות ■ פרימן מבסס את הניתוח שלו על "היסטוריית הגלים השוריים" של ה-S&P 500 מאז 1973

לאחר שבסוף השבוע המדדים המרכזיים בוול סטריט סגרו את הרבעון הטוב ביותר מזה 14 שנה ומחירי המניות הכפילו את עצמן מאז שיאו של משבר הסאב-פריים ב-2008, השאלה הגדולה שעומדת על הפרק היא האם הגל השורי יימשך גם אל תוך הרבעון השני.

לפי דוח שפרסם לאחרונה סטיוארט פרימן, אסטרגט ראשי בבנק ההשקעות וולס פארגו , מדדי המניות יכפילו את עצמם שוב במהלך השנים הקרובות.

פרימן מבסס את הניתוח שלו על "היסטוריית הגלים השוריים" של ה-S&P 500 מאז 1973.פרימן בחן כיצד הגיב המדד בתום 3 שנים של גל שורי, בדומה לגל השורי שנמשך מאז 2008. הניתוח של פרימן מצביע על כך שמאז 1973 היו 5 גלים שוריים בשווקים, כאשר ממוצע התשואות שנרשמו במהלך העליות הללו עמד על 147% ב-10 שנים.

"לדעתי מדדי המניות ישלשו את עצמם עד סוף העשור, ועשויים להכפיל את ערכם בשנתיים הקרובות", אומר פרימן. "מחירי המניות עדיין נמוכים מאוד ביחס לרווחים הנאים שרשמו החברות".

יחד עם זאת, פרימן טוען כי אין להיסתמך על ההיסטוריה בלבד כאשר מנסים לנבא לאן מועדות פניהם של השווקים וכי יש להתייחס גם לעובדות מוצקות יותר. כך למשל, פרימן טוען כי מדדי המניות היו "נדיבות" יותר למשקיעים ב-25 שנה האחרונות ומדד ה-S&P 500 הניב תשואה ממוצעת של 17.4% שאותה ניתן לייחס בעיקר ליצירתן של קרנות הנאמנות ולעלייה בשיעור החיסכון הפנסיוני.

הנתון השני שאליו מתייחס פרימן הוא שיער האינפלציה שהשתולל במהלך שנות ה-70 וה-80, עניין שדחף מעלה את מחירי המניות במונחים נומניליים והוסיף בממוצע 5% לתשואה שהניבו מדדי המניות ב-25 השנים האחרונות.

לסיכום, פרימן טוען שיש לנקוט בזהירות כלפי מדדי המניות משום שיש גורמים רבים שיכולים לשבור את גל העליות, אך חשוב לזכור שההיסטוריה מוכיחה כי גל שורי החוגג יום הולדת 3 נוטה להזניק את השווקים בעשרות אחוזים כאשר הוא נכנס לשנתו הרביעית.