לקוח אורנג': חויבתי שלא לצורך על חבילת גלישה

לקוח אורנג' חויב במשך חודשים על חבילה גלישה באינטרנט, שהוענקה לו מבלי שביקש ■ עקב פניית "גלובס", אורנג' זיכתה את הלקוח באופן מיידי במלוא הסכום

בבדיקה אקראית שערך צ' בחשבונית הסלולר שלו בחברת אורנג', הוא גילה כי מזה זמן מה הוא מחויב מדי חודש ב-30 שקל עבור חבילת גלישה למכשיר ושירותי תוכן. צ' ביקש לדעת מה פשר החיוב, כשמעולם לא ביקש חבילת גלישה ולא השתמש בשירותי אינטרנט.

"יממה חלפה עד שהנציג חזר אלינו בתשובה ששתלה אותנו באדמה", הוא מספר. "לדבריו, לפני למעלה משנה ניגשנו לתחנת שירות לתקן את אחד המכשירים. השירות התארך מעבר לסביר, וכפיצוי הם החליטו להעניק לנו חבילת גלישה ושירותי תוכן לחודש אחד בחינם".

ל-צ' התיאור נשמע מוזר. כלל לא זכור לו אירוע שבו התלונן על אורך שירות וגם לא שמישהו הציע לו פיצוי. "אילו הציעו פיצוי כזה, היינו מבקשים להמיר אותו במשהו אחר ומסבירים שאין לנו כל עניין בחבילת גלישה. אנחנו עדיין מהדור הישן, שטלפון נייד בשבילו זה עדיין רק טלפון רק נייד".

אבל באורנג', מסתבר, מפצים ברוחב-יד ותוך "מתן בסתר" לא ממש שואלים אותך אם אתה מעוניין בפיצוי - ושולחים את היד לכיס: אחרי כחודש, הוסבר ללקוח המשתאה, הוא לא טרח לבטל את השירות, ולכן חויב מדי חודש בחודשו. הנציג הודה באוזני צ' כי הוא רואה שמעולם לא השתמש בחבילת הגלישה - אך הסביר כי אין לו כל דרך לפצות אותו או להחזיר את הכסף.

"לפנים משורת הדין", הציע הנציג בפרץ של טוב-לב, הוא מוכן לזכות את המתלונן על 3 חודשים שבהם נגנב ממנו לטענתו הכסף.

"אנחנו הפסדנו 360 שקל", אומר צ'. "1,000 לקוחות בשנה שמקבלים 'פיצוי חינם' הם ודאי הכנסה נאה ביותר עבור החברה".

בעקבות פניית "גלובס", יצרו נציגי החברה קשר עם הלקוח והודיעו לו על זיכוי מיידי במלוא הסכום.

תגובת אורנג': "הלקוח שדרג את מכשירו למכשיר דור 3, במעמדו עדכן את תוכניתו לתוכנית תעריפים חדשה והצטרף לחבילת גלישה דור 3. לחברה אין כל מדיניות של מתן הטבה ללא הסכמת הלקוח, כפי שמשתמע מהטענה. יחד עם זאת, עם קבלת הפנייה יצרנו קשר עם הלקוח, והוא זוכה בגין כל התקופה לשביעות-רצונו המלאה".

לפניות למדור: dafna-k@globes.co.il