השיחה: הרב יונה מצגר מברך את עדי שטראוס

דן חלוץ עומד באתגרים ■ רני רהב משיב למפגינים ■ רו"ח אהוד רצאבי מודה לשמעון פרס ■ וגם: מהו התפקיד הקולנועי החדש של אשטון קוצ'ר?

ואתה בתוך הג'יפ שלך

כמה עשרות מפגינים צעדו אמש (א') ברחובות תל-אביב בניסיון להצית את המחאה החברתית של קיץ 2011. המפגינים מחו על יוקר המחיה ועל תפקוד הממשלה. ברחוב החשמונאים נתקלו המפגינים ביחצ"ן רני רהב, כשהוא נוהג בג'יפ פולקסווגן לבן. חלק מהמפגינים החלו לגדף את רהב במשך דקות ארוכות, בעיקר סביב העובדה שהוא מייצג רבים מבכירי המשק ו"הגן" עליהם במהלך הקיץ האחרון.

רהב הגיב היום (ב') לדברים: "הפגנה היא דבר לגיטימי, אבל אלימות והתלהמות מכל סוג שהוא הם דבר מיותר שעלול להיגרר לאסון. לדעתי ההפגנה בתל-אביב מיותרת, ויש להפגין בכנסת בירושלים, כי רק שם 120 חברי כנסת מקבלים את ההחלטות, והם אכן צריכים לקבל את ההחלטה לשנות את חלוקת הכסף הציבורי באופן שונה, שוויוני וצודק, כך שיגיע לצעירים, לדיור בר-השגה, וייתן אפשרות לכל אחד להתפתח ולהצליח.

"אני קורא לכולם להמשיך להביע דעה ללא מורא ופחד, אך בשום פנים ואופן לא באלימות פיזית או מילולית. חג שמח לכל מי שהיה בהפגנה ברחוב החשמונאים פינת יהודה הלוי בפרט ולעם ישראל בכלל. זכרו: אנרכיה מפילה דמוקרטיה".

רני רהב, מחאה חברתית / צילום: שלומי יוסף
 רני רהב, מחאה חברתית / צילום: שלומי יוסף

רני רהב

מצגר מברך את שטראוס

טקס קביעת מזוזה נערך באחרונה במבנה מלון ריץ-קרלטון הכשר הראשון בעולם. בטקס החגיגי נכחו: הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר שליט"א; ראשי קבוצת תדהר, גיל גבע ואריה בכר; ראשי קבוצת עדיס, עדי שטראוס ועירית שטראוס; ואורחים נוספים.

הרב מצגר, שערך את הטקס, בירך את הנוכחים ואמר: "הפרויקט המיוחד, שהוא הכשר הראשון בעולם, מביא בשורה משמחת ליהודי התפוצות", והוסיף ברכת הצלחה למקום, מנהליו, צוותו ולאורחיו.

עדי שטראוס הזכיר לכבוד הרב כי פגישתם האחרונה נערכה תחת החופה, כשהרב ערך את טקס החופה שלו, ועדכן בגאווה רבה כי מהחתונה הזאת נולדו 5 ילדים.

גיל גבע, אריה בכר, יונה מצגר, מיכאל שטראוס, מלון ריץ-קרלטון הכשר הראשון בעולם / צילום: יעקב נחומי
 גיל גבע, אריה בכר, יונה מצגר, מיכאל שטראוס, מלון ריץ-קרלטון הכשר הראשון בעולם / צילום: יעקב נחומי

גבע, בכר, מצגר ושטראוס

אתנחתא מהניקיונות

בתיאטרון גשר התקיימה אמש הצגת הבכורה של ההצגה "הארווי". המחזה עוסק בחברה המתקשה לקבל את השונה, על השונה המאיר מחדש את פני החברה ועל אנשים שרצים כל זמן ומחמיצים את החיים. כמו כן, המחזה נועד לעורר מחשבה על "הנורמלי", על ה"לא נורמלי" ועל היתרונות והחסרונות שבשמירה פנאטית על הקודים החברתיים.

על הבמה כיכבו: אבי גרייניק, רבקה נוימן, דביר בנדק, נטע שפיגלמן, אורי יניב, יעל טוקר, מיקי לאון, סבטלנה דמידוב, ג'יל בן-דוד, ליליאן רות וציון אשכנזי.

אירחו: לנה קריינדלין, מנכ"לית התיאטרון; עו"ד אלי זהר, יו"ר גשר; ישראל מקוב, יו"ר עמותת ידידי גשר; ורות היילפרן, מנהלת עמותת ידידי גשר.

עשו אתנחתא מהניקיונות וההכנות לחג המתקרב ובא והגיעו ליהנות מערב תרבותי: משה גאון, אלפרד אקירוב, נאוה ברק ושלום זינגר, בוריס קרסני, קובי ועדה אושרת, דני גילרמן, שלמה להט, רוני מילוא, שבתאי שביט, יעל דיין, יאיר שמיר ונוספים.

ישחק אותה סטיב ג'ובס

כתב העת האמריקני "וראייטי" דיווח כי השחקן אשטון קוצ'ר יגלם את מנכ"ל אפל המנוח, סטיב ג'ובס, בסרט חדש שיופק על חייו.

מדובר ככל הנראה בסרט עצמאי שלא יופק על-ידי אחד מהאולפנים הגדולים בהוליווד. במאי הסרט עתיד להיות ג'ושוע מייקל סטרן, והתסריטאי יהיה מאט וויטלי.

על-פי הדיווח, הסרט יגולל את סיפור חייו של ג'ובס עוד מימיו כהיפי סורר, דרך הקמת חברת אפל עם שותפו סטיב ווזניאק, ועד לשובו לחברה כמנכ"ל בשנות ה-90. הצילומים לסרט אמורים להתחיל בחודש הבא.

אולפני סוני מתכננים גם הם להפיק סרט על חייו של סטיב ג'ובס, כאשר התסריט לסרט זה יעובד מהביוגרפיה על ג'ובס שכתב וולטר איזקסון, אשר יצאה לאור לפני מספר חודשים.

אשטון קוצ'ר, יגלם את סטיב ג'ובס בסרט על חייו / צילום: רויטרס
 אשטון קוצ'ר, יגלם את סטיב ג'ובס בסרט על חייו / צילום: רויטרס

אשטון קוצ'ר

רצאבי בבית הנשיא

נשיא המדינה שמעון פרס אירח ביום חמישי האחרון במשכנו את הנהלת איגוד איל"ן ואנשי עסקים בכירים, בטקס לציון פתיחת אירועי שנת ה-60 לאיל"ן. איל"ן הוא איגוד ישראלי לילדים נפגעים, המקיים פעילויות שיקום ורווחה למען הנכים ומלווה את הילדים בעלי הצרכים המיוחדים, מרגע לידתם ולאורך חייהם.

פרס בירך את באי ביתו, בהם גם ילדי איל"ן ומשפחותיהם ומתנדבי הארגון, ואמר: "החברה הישראלית רואה אתכם כשווים בין שווים. עיקרון השוויון מחייב את החברה הישראלית להסיר את המכשולים המעכבים את מימוש זכויותיכם האלמנטריות. זכויות אלה אינן עניין של צדקה חולפת אלא עניין של צדק חברתי".

יו"ר איל"ן, חבר הכנסת לשעבר רו"ח אהוד רצאבי, הודה לנשיא. עוד נכחו: מנכ"ל איל"ן, שמעון צוריאלי; מנכ"ל בנק איגוד, חיים פרייליכמן; וסמנכ"ל השיווק של הבנק, טוביה סופר; עו"ד אמנון לורך, שותף בכיר במשרד יגאל ארנון; חיים אריאל, יו"ר אריאל נתיבים; ערן ברק, נציג IDB ניו-יורק; איש העסקים האנגלי-ישראלי ז'ק זולטי; איש הנדל"ן דוד וינרב ואחרים.

חיים פרייליכמן, שמעון פרס, אהוד רצאבי, 60 שנה לאיל
 חיים פרייליכמן, שמעון פרס, אהוד רצאבי, 60 שנה לאיל

חיים פרייליכמון, שמעון פרס ואהוד רצאבי

חלוץ עומד באתגרים

באולם סמולרש באוניברסיטת תל-אביב התקיים אמש אירוע התרמה לעמותת "אתגרים". העמותה הוקמה על-ידי קבוצה של נכי צה"ל ואנשי שיקום, כשמטרתה העיקרית היא לאפשר לילדים, בני-נוער ובוגרים עם מגבלות פיזיות, חושיות או נפשיות לחזק את ביטחונם העצמי, למקסם ולממש את הפוטנציאל האישי הגלום בהם באמצעות פעילויות ספורט אתגרי בטבע.

פתחו את הערב בנאומים: דן חלוץ, יו"ר העמותה; דפנה הררי, מנכ"לית העמותה; ושופט בית המשפט העליון לשעבר, מישאל חשין, שסיפר מדוע בחרה המשפחה להנציח את כבודו של בנם שניאור חשין שנהרג בתאונת אופניים, באמצעות העמותה.

מעל הבמה הכריזה הררי על תחילת בניית המרכז האתגרי בגני יהושע לכבודו של שניאור חשין, אשר היה איש טבע ואתגר.

הופיעו בהתנדבות: הזמרת ריקי גל במיטב להיטיה והקומיקאי ישראל קטורזה.

כמו כן, חולקו בערב "פרסי יקירי אתגרים". קיבלו את הפרס והכבוד: גל גרוס, צעיר שעבר שיקום מרשים בליווי העמותה; רונן קאופמן, בעלי "ד"ר גב", תורם משמעותי לעמותה; ו-ויקי שלחט, מתנדבת מרכזית ופעילה בעמותה.

הגיעו: מנכ"ל ויסוצקי, שלום זיידלר, ורעייתו זיוה; רות חשין; מייסד עמותת אתגרים, יואל שרון; חבר הכנסת משה "מוץ" מטלון; קרנית גולדווסר; מנכ"ל מיטב, אילן רביב; רן פקר; בעלי חברת הנדל"ן אלוני-חץ, נתן חץ; ונוספים.

נתן חץ, אירוע ההתרמה של עמותת אתגרים / צילום: רוני שיצר
 נתן חץ, אירוע ההתרמה של עמותת אתגרים / צילום: רוני שיצר

נתן חץ

דפנה הררי, אירוע ההתרמה של עמותת אתגרים / צילום: רוני שיצר
 דפנה הררי, אירוע ההתרמה של עמותת אתגרים / צילום: רוני שיצר

דפנה הררי

דן חלוץ, אירוע ההתרמה של עמותת אתגרים / צילום: רוני שיצר
 דן חלוץ, אירוע ההתרמה של עמותת אתגרים / צילום: רוני שיצר

דן חלוץ

רות ומישאל חשין, אירוע ההתרמה של עמותת אתגרים / צילום: רוני שיצר
 רות ומישאל חשין, אירוע ההתרמה של עמותת אתגרים / צילום: רוני שיצר

רות ומישאל חשין