הפורמט "אחד בשביל כולם" נמכר בפסטיבל מיפ ל-3 מדינות

בפסטיבל מיפ נפתחו ביתנים של דורי מדיה, ארמוזה פורמטס, קשת ומכון היצוא

פסטיבל הטלוויזיה MIP 2012 יצא אתמול (א') לדרך בהשתתפות עשרות אנשי טלוויזיה ומפיצי פורמטים מישראל. בין היתר הקימו ביתנים באירוע אנשי דורי מדיה, ארמוזה פורמטס, קשת ומכון היצוא.

"זה רק היום השני של הפסטיבל ככה שאין יותר מדי דברים סגורים עדיין". מספרת מירה גשל, מנהלת ענף קולנוע ולטלוויזיה במכון היצוא, שמנהלת את הביתן של המכון שבו משתתפים השנה למעלה מ-20 חברות ישראליות. "בביתן הישראלי מתוכננות עוד כ-250 פגישות, אבל בשלב הזה אין עדיין כמעט מכירות", היא מוסיפה.

ארמוזה פורמטס סיפקה אתמול את מכירה הראשונה של פורמט ישראלי בפסטיבל עצמו. "באנו לפה עם השעשועון 'אחד בשביל כולם', וכבר סגרנו 3 עסקאות עם TF1 הצרפתית, veralia הספרדית ואנדמול טורקיה", מספר אבי ארמוזה, מנכ"ל החברה. מדובר בפורמט ישראלי שטרם שודר בארץ.

ארמוזה מסביר כי "המטרה היא להביא את הקונים הפוטנציאליים לפסטיבל כשהם כבר מוכנים לרכישת הפורמטים שאנחנו מציעים", הוא אומר. "התחלנו לעשות את הבילד-אפ כבר לפני חודש".

בביתן של ארמוזה ניתן מקום מרכזי ל"לעוף על המיליון" המשודרת בערוץ 10. "עד היום הסדרה נרכשה על-ידי 7 מדינות. אנחנו מצפים שהמומנטום שנוצר לשעשועון הזה יביא למכירות נוספות".

גם נשיא ומנכ"ל דורי מדיה גרופ, נדב פלטי, אופטימי לגבי הפסטיבל. "עד כה התחושה שלנו מאוד טובה. כבר עכשיו ניתן לזהות התעניינות עצומה בפורמטים 'ניו-יורק' של yes ו'גאליס' של הוט. אני חושב שנסגור הרבה עסקאות".

פלטי מספר כי אנשי המכירות שלו מקיימים כ-120 פגישות ביום. "התחלנו להסתער ביום ראשון בבוקר, ואנחנו מסיימים ביום רביעי בלילה בארוחה משותפת של כולנו. בין לבין כל אנשי המכירות מקיימים פגישה חדשה כל חצי שעה מהבוקר ועד הלילה. אבל חוץ מאלה יש עוד המון פגישות שנערכות 'על הדרך'". באירוע עצמו משתתפים 11 אלף איש.

בפאנל שנערך בפסטיבל חשף אסף גיל, המנכ"ל והבעלים של גיל הפקות, פורמט של שעשעון חדש בשם "בזמן שהתחתנתם", שבמסגרתו מתגייסים אורחי חתונות כדי להרוויח פרסים עבור הזוג הנישא.