אל תמהרו להצטרף לפלאפון

כרגע נדמה לנו שמדובר בעסקה כדאית, אבל תיכף כל השחקנים יעשו התאמות

למרות שמרבית המתחרות נמצאות עדיין מחוץ לתמונה, נדמה כי התחרות כבר החלה. המסלולים החדשים של פלאפון הם צעד נוסף במגמה שאין מנוס ממנה מבחינת החברות: אם עד עכשיו הייתה דרכן סוגה בשושנים, והשחקניות המרכזיות הציעו לנו מוצרים דומים בווריאציות שונות - עכשיו משתנה השפה.

אם עד היום שילמנו יותר מדי כסף על תוכניות קטנות מדי או על חבילות לא מנוצלות, כעת נראה כי יש תקווה, וכי גם הצרכן הישראלי יוכל סוף-סוף ליהנות מתוכניות "הכול כלול" בעלות סבירה.

בנקודת הזמן הזו, ההצעה של פלאפון נראית אטרקטיבית למדי. עם זאת, סביר להניח שהיא לא תישאר לבד בזירה, והמתחרות ייאלצו לעשות התאמות. רמזים למה שצפוי קיבלנו בשבוע שעבר מהלו 015, אם כי היישום בפועל של החבילה שהציגה עדיין לא ברור. גם הצרכן צריך להישאר קשוב וערני.

ראשית, לא תמיד יש הצדקה לשימוש ללא הגבלה, ומי שנפח השימוש שלו מצומצם יכול ולמצוא אלטרנטיבות זולות יותר.

שנית, הצרכן מחויב לקרוא את האותיות הקטנות. בתוכניות של פלאפון, למשל, ההחזר עבור המכשיר מותנה בצריכה של 250 דקות בחודש. חריגה מנפח הגלישה עלולה לגבות עלויות נוספות, וקצב הורדת הנתונים אף יירד משמעותית לאחר צריכת נפח מסוים.

אם נהיה פסימיים לרגע (או שמא מפוכחים), סביר להניח שטריקים שיווקיים שהפכו לנורמה בחברות התקשורת עדיין לא פסו מהעולם, ואפילו עלולים לקבל משנה תוקף בניסיון למזער נזקים מבחינתן.

כך שגם אם נקודת הפתיחה של הצרכן טובה יותר, אסור לו להירדם בשמירה.