ערב החג: הנהלת תנובה ניכתה אלפי שקלים משכר עובדים

ההנהלה הודיעה כי הפסיקה את קווי ייצור בשל העיצומים, ולפיכך הם נדרשים לא להגיע לעבודה עד לחידוש הייצור ■ הוועד עורך מגבית לסיוע לעובדים ששכרם נפגע

ערב חג הפסח ניכתה הנהלת תנובה משכרם של כ-50 מעובדיה שכר ימי עבודה בעקבות השתתפותם בעיצומים בחודש האחרון - כך טוען היום (ד') ועד עובדי החברה.

הנהלת החברה הודיעה לאותם עובדים כי הפסיקה את ייצור הקוטג', ולפיכך הם נדרשים שלא להגיע לעבודה עד לחידוש הייצור. סמנכ"ל משאבי האנוש, עצמון ליפשיץ, הודיע במכתב ליו"ר הועד הארצי כי עובדים אלה לא יהיו זכאים לשכר עבודה, בין היתר בנימוק כי בהחלטה זו יש גם משום קיום השבתת מגן. מכתבים דומים הוצאו לעובדים על-ידי מנהלי המרכזים הלוגיסטיים והמחלבות.

אף על-פי כן, יו"ר ועד העובדים הארצי בתנובה, אחיאב שמחי, הורה לעובדים אלה להמשיך ולהגיע לעבודה ולהשתלב בפעילות אחרת של המחלבה או המרכז הלוגיסטי.

עו"ד בני כהן, פרקליטם של עובדי תנובה, מסר בתגובה: "לא מדובר בהשבתת מגן, ומכתב ההנהלה בוודאי שאינו השבתת מגן כמשמעותה במשפט העבודה. להשבתת מגן יש כללים ברורים ומחייבים, ומכתבו של סמנכ"ל משאבי האנוש לא יעמוד במבחן משפטי".

ועד העובדים נרתם לטובת העובדים וערך מגבית בקרב עובדי תנובה לסיוע לכ-50 עובדים שההנהלה ניכתה משכרם ערב החג. יו"ר הוועד הארצי הדגיש כי "עובדי תנובה נרתמו לסייע לאחיהם שקיבלו שכר מופחת, וכבר במהלך היום יועבר לעובדים אלה הכסף שנאסף על-ידי חברי הוועד, על מנת שיוכלו לקיים את ליל הסדר כהלכתו".

מהנהלת תנובה נמסר בתגובה כי "בשל העיצומים שננקטו לפני כשבועיים נאלצה תנובה להפסיק קווי ייצור מסוימים. לחלק מהעובדים באותם קווי ייצור נמצאה תעסוקה חלופית, בעוד שלחלק מהעובדים נמסר בזמנו כי בשל העיצומים אין להם תעסוקה. עם סיום העיצומים שבו כל העובדים לעבודה סדירה".