ארה"ב: 209 אלף משרות חדשות נוצרו בסקטור הפרטי במארס

מגזר השירותים הוביל את העלייה עם יותר מ-164 אלף משרות חדשות בסקטור זה ■ "הגידול בסקטור השירותים חשוב יותר מהגידול בסקטור היצרני", אומר אנליסט בחברת פיננסים

שוק התעסוקה האמריקני ממשיך להתאושש, אם כי בקצב מתון יחסית. סקר ה-ADP לחודש מארס המודד את השינו במספר המועסקים בסקטור הפרטי במהלך החודש החולף פורסם היום (ד') והצביע על תוספת של 209 אלף מועסקים למגזר הפרטי. זאת, לעומת תחזיות האנליסטים שצפו עלייה של כ-205 אלף בלבד.

מרבית המשרות שנוספו לסקטור הפרטי היו במגזר השירותים, כאשר יותר מ-160 אלף משרות חדשות נוספו במגזר זה במהלך חודש מארס. בחודש פברואר נוספו לסקטור זה 183 אלף משרות חדשות.

"הגידול במספר המועסקים במגזר השירותים הוא חשוב ביותר להתאוששות התעסוקה בארה"ב, אפילו יותר מגידול במגזר היצור", טוען ג'ואל פראקמן, יו"ר חברת הפיננסים מאקרואקונומיק.

כ-45 אלף משרות חדשות נוספו לסקטור הייצור בחודש החולף ואילו מגזר התעשייה הוסיף כ-23 אלף משרות.

כעת, ממתינים הכלכלנים והמשקיעים לנתוני שוק העבודה שיתפרסמו ביום שישי הקרוב שיצביעו על השינוי הכולל במספר המועוסקים במשק האמריקני. הצפי הוא לגידול של 211 אלף משרות בחודש החולף, זאת לאחר עלייה של יותר מ-220 אלף משרות בפרואר. שיעור האבטלה צפוי להישאר על כנו ברמה של 8.3%.