איציק בדר: "התפטרות רודב - אבידה גדולה לתנובה"

בדר, מחברי הדירקטוריון החזקים בתנובה, על האפשרות שזהבית כהן תחזור לכהן כיו"ר תנובה: "תנובה נמצאת כרגע בכיוון הנכון"

"בתקופה האחרונה תנובה עלתה על הדרך הנכונה. זו חברה מדהימה, שחשובה לכלכלה הישראלית ולחברה בישראל. היא הייתה בכיוון הנכון, ואני מאמין בה. חבל שבא המשבר הזה, עם התפטרותו של היו"ר שלמה רודב" - כך אומר היום (ד') ל"גלובס" אחד מחברי הדירקטוריון החזקים בתנובה, יו"ר התאגיד גרנות, איציק בדר.

לדבריו, רודב עדכן אותו זמן קצר לפני ההתפטרות על כוונותיו. "הופתעתי, אבל לא ניסיתי להניא אותו מהמהלך, כי הבנתי שאין טעם. זאת הייתה החלטה. הבנתי שיש כאן חילוקי דעות בינו לבין אייפקס, שאין צורך לנסות לשכנע. חבל שנוצרו חילוקי דעות כאלה בין בעלי השליטה לבין היו"ר. אם לשפוט מנקודת המבט שלי, ההתפטרות של רודב היא אבידה גדולה לתנובה".

בדר סירב לחוות דעה על היו"ר הזמני שמונה במקום רודב, שמואל אבן. בהצבעה על המינוי, הוא בחר להימנע. "תנובה לא צריכה יו"ר זמני או ממלא-מקום שיכהן בתפקיד. היא צריכה יו"ר קבוע, שיהיה מתאים, כמו רודב, ויכהן זמן ארוך. תנובה התחילה לעבור תהליך של הבראה, ואני מקווה שזה יימשך", אמר.

בהתייחס למשבר המתמשך עם ועד עובדי החברה ולפעולות המחאה החריפות שהוביל בשבועות האחרונים, אמר בדר: "אני מקווה שיושגו בקרוב פתרונות, באופן שבו הם יקבלו את המגיע להם, והמנהלים ובעלי החברה יוכלו לנהל אותה בצורה מיטבית. החברה הזאת חשובה למשק, הבעלים עוד יעשו מהלכים שיגדילו את כוחה. היא תמשיך להיות חברה טובה ומובילה".

- זה באמת מובן מאליו מבחינתך?

"שום דבר לא יכול להיות מובן מאליו, וכלום לא מתקיים מעצמו. את הדברים האלה מקיימים מנהלים, עובדים, פועלים, לקוחות וספקים".

- אתה חרד לגבי הבאות?

"אני חרד תמיד, כדי שייעשו הפעולות הנכונות, ותנובה בכיוון הנכון".

- ואולי זהבית כהן, שממשיכה לכהן בדירקטוריון החברה, תעשה עכשיו קאמבק?

"אמרתי שתנובה נמצאת כרגע בכיוון הנכון".