יוון: פנסיונר בן 77 התאבד בירייה בכיכר - ועורר מהומה

הפנסיונר, שעבד כרוקח, שם קץ לחייו בכיכר המרכזית באתונה עקב מצוקה כלכלית ■ עם פרסום המקרה, החלו מהומות אלימות בין המשטרה לבין מפגינים שמוחים על צעדי הצנע של הממשלה

הרחובות של אתונה, בירת יוון, סוערים בעקבות התאבדותו של פנסיונר בן 77 בכיכר המרכזית בעיר במחאה על הקיצוצים בפנסיה שלו. עם פרסום מכתב ההתאבדות שלו, החלו התפרעויות ברחבי עיר הבירה בין המשטרה לבין מפגינים שמתנגדים לצעדי הצנע שנוקטת הממשלה שפוגעים בין היתר בפנסיות של העובדים במגזר הציבורי.

הפנסיונר, שעבד כרוקח, ירה כדור בראשו ביציאה מתחנת רכבת תחתית שבכיכר סנטגמה שממוקמת מול הפרלמנט היווני. האירוע הזה, שהתרחש בשעת שיא מבחינת תנועת העוברים בכיכר, גרם לזעזוע ברחבי המדינה והצית מחדש את המהומות האלימות בעיר במחאה על תוכנית הצנע שמעבירה הממשלה כחלק מהתנאים לקבלת חבילת הסיוע השנייה למדינה על ידי האיחוד האירופי.

הזירה הפוליטית במדינה לא נשארה אדישה לנוכח המקרה הזה, וכל המפלגות במדינה מכל הקשת הפוליטית הביעו זעזוע מהאירוע. ראש ממשלת יוון לוקאס פפדימוס שלח את תנחומיו למשפחת המת בשם כל הממשלה היוונית.

"רוקח צריך לחיות בנוחות בעזרת הפנסיה שלו", אמר דובר תנועת המחאה "אנחנו לא נשלם". "מבחינתו להגיע להחלטה לשים קץ לחייו על רקע מצוקה כלכלית, זה לא דבר פשוט. זה מראה שהמרקם החברתי ביוון מתפורר בעקבות צעדי הצנע של הממשלה".