ארה"ב: התביעות החדשות לדמי אבטלה ירדו פחות מהצפוי

התביעות החדשות לדמי אבטלה נקבעו על 357 אלף תביעות לעומת צפי ל-355 אלף ■ בתביעות המתמשכות לעומת זאת, חלה ירידה חדה ומפתיעה ■ המשקיעים ממתינים לפרסום שיעור האבטלה מחר

מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה בשבוע שהסתיים ב-30.3 רשמו ירידה פחות מהצפוי. עם פרסום הנתונים אנחנו נכנסים ל-24 שעות שבה הנושא המרכזי בנתוני המאקרו הינו האבטלה בארצות הברית, כשמחר יתפרסם שיעור האבטלה במדינה לחודש מארס.

נתחיל עם הנתונים שפורסמו היום. מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-30.3 עמד השבוע על 357 אלף תביעות חדשות לעומת 363 אלף תביעות בשבוע שקדם לו, כשהצפי היה לירידה חדה יותר ל-355 אלף תביעות.

לעומת זאת, במספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-24 במארס, חלה ירידה מפתיעה וחדה. מספר התביעות ירד ל-3.338 מיליון תביעות לעומת החודש הקודם שמספר התביעות עמדו על 3.354 מיליון. הצפי היה לעלייה ל-3.360 מיליון תביעות.

מוקדם יותר היום פורסם מדד הצ'אלג'נר, שבודק את מספר המשרות שצפויות להיחתך, ירד לרמתו הנמוכה ביותר מזה 10 חודשים. המעסיקים הודיעו על קיצוץ של 37,880 משרות בחודש מארס לעומת 51,728 משרות שקוצצו בחודש פברואר, ובכך המדד הגיע לרמתו הנמוכה ביותר מאז חודש מאי 2011.

"הנתונים של החודש האחרון מצביעה שאנחנו פשוט נמצאים בעין הסערה מכיוון שאנחנו נמצאים בשנת בחירות וגם רוב התקציבים של המדינות בארצות הברית נמצאים עדיין בשלב המשא ומתן", אמר ג'ון צ'אלנג'ר, מנכ"ל משרד Challenger, Gray & Christmas שמפרסם את המדד החודשי.

כאמור הנושא המרכזי של היומיים הקרובים הינו האבטלה, כשמחר יתפרסם שיעור האבטלה בארצות הברית לחודש מארס. על פי התחזיות שיעור האבטלה צפוי להישאר יציב על רמה של 8.3%.