רווחי ענני תקשורת זינקו ב-2011 ב-80% ל-10.2 מיליון שקל

למרות התוצאות המעודדות, הבעלים והמנכ"ל אודי מירון ממשיך לטעון כי הוא "חי עם תחושת איום מתמדת" ■ "כניסת האינטרנט לטלוויזיה יכולה להיות הרסנית לגבינו"

רווחי חברת התוכן ענני תקשורת זינקו בכ-80% בשנת 2011. על-פי דוחות החברה, עומדים רווחיה לשנה זו על 10.2 מיליון שקל, לעומת 5.7 מיליון שקל בשנת 2010, שהייתה שנה קשה לחברה.

על-פי דוחות החברה, הכנסותיה עמדו על 110.4 מיליון שקל, עלייה של 40.5% לעומת 2010. הרווח הגולמי של החברה עלה ל-31.7 מיליון שקל, והרווח התפעולי קפץ מ-9.1 מיליון שקל ל-14.6 מיליון שקל.

השינוי העיקרי בתוצאות החברה נובע מהצלחה בתחום הערוצים, עם השקת ערוץ "הוט קומדי סנטרל" בחברת הכבלים. על-פי בעלי ומנכ"ל החברה, אודי מירון, ההצלחה נובעת מהשינוי בתנאי החוזים מול הפלטפורמות הוט ו-yes ומפיתוח המותגים הבלעדיים שלה, מעבר למסך הטלוויזיה.

ענני תקשורת מייצגת בישראל את מותגי חברת ויאקום הבינלאומית, ובכלל זה מפיקה לישראל, בין היתר, את הערוצים ניקלודיאון, MTV, VH1 ו"קומדי סנטרל". כמו כן, היא מפיקה עצמאית של ערוצים כמו החיים הטובים ונגזרותיו - ערוץ הבריאות, ערוץ האוכל וערוץ הטיולים. החברה שותפה גם בערוץ הערבי הייעודי, שהחל בשידורי ההרצה שלו.

"אנחנו קוראים את המפה נכון", אומר ל"גלובס" מירון. "העברנו הרבה משקל מתשלומים קבועים מהפלטפורמות, שמאפיינים את התעשייה, לחוזים של 'רווניו שר', בהם אנחנו מקבלים פר מנוי".

יש לציין כי השנה ניסה מירון למחוק את החברה מהבורסה, ללא הצלחה.

לדבריו, "למדנו הרבה על איך לקדם ערוצים כאלה ולדחוף אותם דרך מוקדי השירות. עבדנו קשה כדי להקטין את התלות בפלטפורמות ולייצר מקורות הכנסה נוספים, בין היתר בפעילות חוץ-מסכית. מה שאפיין את השנה הקודמת היה הפחתות שעשינו ל-3 מיזמים שלא הצליחו: ערוץ נוסף של MTV, ערוץ קניות ואתר אינטרנט. למדנו להשקיע נכון יותר, וב-2011 לא רואים כמעט יותר הפחתות".

"האינטרנט יכול להיות הרסני"

למרות הנתונים המוצלחים, מירון אומר כי הוא "חי עם תחושת איום מתמדת" - ומסביר: "אני חושב שכניסת האינטרנט לטלוויזיה יכולה להיות הרסנית לגבינו. אנשים מוצאים יותר ויותר את הפתרונות באינטרנט, וכשהחיבור לטלוויזיה יהיה טריוויאלי, יהיה לנו קשה למכור את סוג התכנים שלנו. לכן אנחנו עובדים קשה על מציאת מקורות הכנסה אלטרנטיביים ועל מינוף של המותגים שלנו".

- האם הפלטפורמות החדשות שמתהוות, כמו אלה שעליהן שוקדים בחברת הסלולר למשל, לא מהוות הזדמנות עבורכם?

"כרגע יש לנו נאמנות לשתי הפלטפורמות (הוט ו-yes, ל"א) שאיתן אנחנו עובדים. יש לנו דיאלוג רצוף איתן, ואנחנו מקווים שהתחושה הזו של נאמנות היא הדדית ותמשיך, כי מבחינתנו הפלטפורמות החדשות זה 'לנער את הספינה', ואנחנו לא יודעים לאן זה יוביל.

"לכן, האסטרטגיה שלנו היא עם רגל אחת להישען על הפלטפורמות הקיימות, ועם הרגל האחרת למנף את המותגים החדשים. נמנף את ערוץ הבריאות לערוץ נוסף שנשען על נושא של מניעת מחלות ואורך חיים בריא. אנחנו רואים פער והרבה מקום לעבודה במקום של שוויון בבריאות בין הפריפריה למרכז. המצב קטסטרופלי, ויש מה לעשות בזה".

ענני תקשורת
 ענני תקשורת