הראל תשקיע 45 מ' ש' באיי.די.או; 375 אלף ש' בונוס לזהר

‎‎חברת הביטוח תשקיע סכום דומה בני"ע המירים של חברת הנדל"ן, הפועלת בגרמניה ונמצאת בשליטת שיכון ובינוי ועדי קייזמן, ותוכל להגיע ל-20% ממניותיה‏‏

קבוצת הביטוח והפיננסים הראל, שבניהול מישל סיבוני ושמעון אלקבץ, תשקיע כ-9 מיליון אירו (45 מיליון שקל) בחברת הנדל"ן בגרמניה איי.די.או גרופ, שבשליטת שיכון ובינוי של שרי אריסון, כנגד כ-13% ממניותיה - פרמיה של 9.5% על מחיר השוק.

בנוסף, איי.די.או תקצה להראל ללא תמורה אופציות במחיר מימוש של 26.3 אגורות למניה - הזהה למחיר בהקצאת המניות (ובסך הכל 4 מיליון אירו), ואג"ח להמרה בסך של 6 מיליון אירו. אם תממש הראל את ניה"ע שבידה, תוכל להגיע להחזקה של כ-20% באיי.די.או. השלמת העסקה בהתאם להסכם העקרונות שנחתם בין הצדדים כפופה לבדיקת נאותות שתבוצע על ידי הראל, קבלת אישורים רגולטוריים ועוד.

שיכון ובינוי מחזיקה כ-49% ממניות איי.די.או, כאשר עדי קייזמן - ששלט בחברה קודם לכן - מחזיק בכ-23.7% מהמניות. החברה עוסקת בנדל"ן מניב בגרמניה, ושווי השוק שלה עומד כיום על כ-237 מיליון שקל. הקצאת המניות להראל משקפת לחברה שווי של כ-345 מיליון שקל לאחר הכסף.

עם ההודעה על העסקה האמורה, ובהמשך להלוואה אחרת בהיקף של כ-105 מיליון אירו שהחברה לקחה לאחרונה מבנק בגרמניה, מול פירעון הלוואה קיימת לבנק אוסטרי כחלק ממהלך של מימון מחדש - איי.די.או הודיעה על מענק מיוחד למנכ"ל החברה, שלמה זהר.

מדובר במענק בהיקף 375 אלף שקל (סכום השווה לעלות 6 משכורות לחברה) שניתן לזהר "בגין תרומתו להשלמת תהליכי מימון מחדש". עלות העסקתו של זהר, בעבר יו"ר בנק דיסקונט, עמדה ב-2011 על כ-1.56 מיליון שקל עבור 50% משרה. מחודש מאי 2010 ועד יולי האחרון זהר כיהן כיו"ר החברה, ומאז הוא משמש כמנכ"ל.

‎‎שיתפו פעולה בעבר

‎‎האסטרטגיה העיקרית של פעילות איי.די.או הינה רכישת בנייני מגורים בעיר ברלין והשכרת דירות מגורים ושטחי מסחר הנלווים להם, במטרה להגיע בתוך כחמש שנים למסה של כ-10,000 יחידות דיור.

מבחינת הראל מדובר בהשקעה שנעשית מכספי העמיתים המנוהלים בשורת גופים מוסדיים שבבעלות הקבוצה. זאת, כחלק מפעילות ההשקעות של הראל אותה מוביל אמיר הסל. אין זהו הקשר הראשון בין הקבוצות, נציין, כאשר עד יולי האחרון פעלה הראל פיננסים מסחר וניירות ערך כעושה שוק במניות איי.די.או. ‏‎