דאגה בסין: האינפלציה עלתה מעבר לציפיות בחודש מארס

מדד המחירים לצרכן עלה ל-3.6% ב-12 החודשים שהסתיימו במארס - בשוק ציפו ל-3.3%

האינפלציה בסין עלתה בחודש מארס בשיעור גבוה מהצפוי, מה שמפחית את הסיכוי להקלה מוניטרית מצד הבנק המרכזי הסיני ומעיק את הבורסה בשנחאי.

מנתונים שפורסמו היום בסין עולה כי האינפלציה עלתה לרמה של 3.6% בשנה שהסתיימה במארס, בעוד שאנליסטים בשוק העריכו כי היא תעלה ל-3.3%. בפברואר עמדה האינפלציה השנתית על 3.2%. העלייה במחירי המזון היא הגורם העיקרי להתחממות האינפלציה במארס.

הממשל בסין רואה בריסון האינפלציה יעד עיקרי כעת, כך שאנליסטים מעריכים כי אין כמעט סיכוי להרחבה מוניטרית בזמן הקרוב. הערכה זו פוגעת בשוקי המניות בסין ובאסיה באופן כללי.

"חודש מארס היה חודש קר בצפון סין כך שייתכן שזה גם תרם לעליית מדד המחירים לצרכן", אמר לרשת CNBC לי וויי, כלכלן ב-Standard Chartered בבייג'ין.

יעד האינפלציה של הבנק המרכזי הסיני הינו 4% בשנה ואנליסטים מעריכים שהוא יעמוד ביעד הזה השנה. כמו כן, אנליסטים העריכו כי הבנק המרכזי יחתוך את יחס רזרבות ההון (כמות המזומנים שהבנקים נדרשים לשים בצד כ"כרית ביטחון" כנגד הקצאת אשראי) ב-1.5% נוספים עד לרמה של 19% עד סוף השנה, וזאת על מנת לאפשר לבנקים לשחרר עוד אשראי ולתמרץ את הכלכלה. לפי סקר רויטרס, זו עדיין הציפייה בשוק, אולם נתוני האינפלציה של היום עלולים לעכב את ההקלה המוניטרית לפחות עד שהבנק המרכזי יבחן את נתוני האינפלציה בשבועות הבאים.