בקשה לייצוגית ב-2.6 מיליון שקל נגד הפועל ת"א ואלי טביב

אוהד הפועל ת"א טוען כי על המועדון לפצות את 8,500 מחזיקי המנויים בגין 3 המשחקים שאליהם נבצר מהם להגיע בשל העונש שהטילה ההתאחדות על הקבוצה

אוהדי הפועל תל-אביב דורשים מאלי טביב פיצוי בגין העונש של 3 משחקים ביתיים ללא קהל, שקיבלה הקבוצה מההתאחדות לכדורגל, בעקבות ההתפרעויות במשחק הדרבי האחרון.

אתמול (א') הגיש אוהד הקבוצה, אבי דוידוב, לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך כ-2.6 מיליון שקל נגד מועדון הכדורגל שבבעלות טביב, בטענה כי המועדון צריך לפצות את 8,500 רוכשי המנויים של הקבוצה, שנבצר מבעדם להגיע לשלושה ממשחקיה הביתיים של הפועל תל-אביב, למרות שרכשו אליהם מנוי. זאת, כאמור, בגין העונש שהטילה ההתאחדות לכדורגל על הקבוצה.

באמצעות עורכי הדין ערן דוידוב ועמית דינר ממשרד דוידוב, דינר, גראופן ושות', מפרט התובע הייצוגי בבקשתו כי 8,500 מאוהדי הקבוצה רכשו מנוי לעונת 2011/12 המקנה זכות ל-22 משחקים ביתיים באצטדיון בלומפילד. ואולם, בעקבות העונש שהטיל בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל על הקבוצה אחרי אירועי משחק הדרבי האחרון, הם יזכו לראות 19 משחקים ביתיים בלבד.

לדבריו, כל אחד ממנויי הקבוצה סובל נזק של 240 שקל בגין העונש של ההתאחדות לכדורגל, והמועדון נושא באחריות לפצות את האוהדים על כך.

"למרות שלמבקש וליתר קהל האוהדים של הקבוצה יש מנוי המאפשר כניסה למשחקי הכדורגל, לא התאפשרה כניסה למשחקים אלה. ואולם, מועדון הפועל תל-אביב נמנע מהשבה כספית מתאימה לבעלי המנויים, בגובה הערך הכספי היחסי של הכניסה למשחקים הללו", נטען בתביעה.

מדי עונה מוכר מועדון הפועל תל-אביב מנויים המאפשרים כניסה למשחקי הכדורגל של הקבוצה המתקיימים במגרשה הביתי באצטדיון בלומפילד ביפו. בבקשה לאישור תביעה ייצוגית טוען דוידוב, שמגדיר את עצמו כאוהד ותיק של הפועל תל-אביב, כי השנה רכשו 8,500 מאוהדי הקבוצה מנוי ל-22 משחקי הבית שלה באצטדיון בלומפילד.

ביום שני ה-5 במארס 2012 נערך משחק הדרבי בין הפועל תל-אביב למכבי תל-אביב. בעקבות התפרעויות מצד אוהדי הפועל הועמד מועדון הפועל תל-אביב לדין משמעתי בפני בית הדין של ההתאחדות לכדורגל. בית הדין גזר על המועדון עונש הפחתת 3 נקודות וקנס כספי של 40 אלף שקל, ובנוסף קבע כי 3 המשחקים הביתיים הבאים של הפועל תל-אביב ייערכו ללא קהל.

המשחקים שנקבע כי ייערכו ללא קהל הם משחקי הבית של הקבוצה נגד עירוני קריית-שמונה (התקיים ב-18 במארס), נגד מכבי תל-אביב (התקיים ב-24 במארס) ונגד בני יהודה תל אביב (יתקיים ב-14 באפריל).

לטענת התובע הייצוגי, מועדון הפועל תל-אביב אינו יכול "להעניש" את האוהדים פעמיים - "פעם אחת על-ידי מניעת הכניסה למשחקים במסגרת המנוי עליו שילמו במיטב כספם; ופעם שנייה לא להשיב לבעלי המנויים את גובה הערך הכספי היחסי של הכניסה למשחקים".